از زرتشت پرسیدند
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 23:12 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا كردی؟

گفت : چهار اصل
1- دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم
2- دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم
3- دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش كردم
4- دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم



نظرات شما عزیزان:

دوستدار شما
ساعت9:26---2 خرداد 1391
سلام


ضمن عرض خسته نباشید خدمت تمام کسانی که برای گرد آوری مطالب خوب این سایت زحمت می کشند لازم دانستم که مطلبی را عرض کنم :


این سخن را از زبان حضرت زرتشت در سایتتون نوشته اید و هیچ منبعی و مدرکی را ارائه نکرده اید که حضرت زرتشت در کجا این سخن را گفته است .


درواقع چنین سخنی ترجمه ی حدیثی از امام جعفر صادق علیه السلام است :


من خط الشهيد رحمه الله قيل للصادق عليه السلام : على ما ذا بنيت أمرك ؟ فقال : على أربعة أشياء : علمت أن عملي لا يعمله غيري فاجتهدت ، وعلمت أن الله عزوجل مطلع علي فاستحييت ، وعلمت أن رزقي لا يأكله غيري فاطمأننت ، وعلمت أن آخر أمري الموت فاستعددت .


منبع : کتاب بحار الانوار- جلد 75-ص 228 / مستدرک الوسایل – جلد12- ص 172


برای مشاهده این حدیث در کتاب بحار الانوار می توانید از لینک زیر استفاده نمایید :


http://www.al-shia.org/html/ara/books/lib-hadis/behar75/ 122.htm


خدایا چنان کن سر انجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار


دوستدار شما


Heydari.amirmahdi@iran.ir






پاسخ:با سلام به شما دوست خوب و ممنون از نظر ارزشمندتون.
باید بگم که من کتاب یا سندی از زرتشت ندیدم که این سخن در اون اومده باشه،البته همین طور که می دونید بیشتر کارشناسان عصر و زمان زرتشت را به زمان باستان یا قبل از اون میدونند که تا زمان حال در طول تاریخ بیشتر منابع(حمله اسکندر و ..)از بین رفته که من به نوبه خودم این سخن را از حضرت زرتشت نه رد و نه تایید میکنم.درسته که برای شنونده گوینده سخن مهم است ولی اهمیت خود سخن و کلام گفته شده هم کمتر از گوینده سخن نیست...

پاسخ:


broozdownload
ساعت22:37---12 تير 1390
سلام.مایلم که باهات تبادل لینک داشته باشم می تونم بهت دامین رایگانم بدم.می تونی منو بانام بروزدانلود و با آدرس www.broozdownload.irلینک کنی.بعد خبر بده تا منم لینکت کنم.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب