سلف سرویسی به نام زندگی
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
داستانی در مورد اولین دیدار «امت فاكس» نویسنده و فیلسوف معاصر ، از رستوران سلف سرویس؛ هنگامی كه برای نخستین بار به امریكا رفت. وی كه تا آن زمان ، هرگز به چنین رستورانی نرفته بود در گوشه ای به انتظار نشست با این نیت كه از او پذیرایی شود. اما هر چه لحظات بیشتری سپری می شد ناشكیبایی او از این كه می دید پیشخدمتها كوچكترین توجهی به او ندارند، شدت می گرفت . از همه بدتر اینكه مشاهده می كرد كسانی كه پس از او وارد شده بودند در مقابل بشقاب های پر از غذا نشسته و مشغول خوردن بودند.
وی با ناراحتی به مردی كه بر سر میز مجاور نشسته بود ، نزدیك شد و گفت :«من حدود بیست دقیقه است كه در اینجا نشسته ام بدون آنكه كسی كوچكترین توجهی به من نشان دهد. حالا می بینم شما كه پنج دقیقه پیش وارد شدید با بشقابی پر از غذا در مقابلتان اینجا نشسته اید!
موضوع چیست ؟ مردم این كشور چگونه پذیرایی می شوند؟» مرد با تعجب گفت : «ولی اینجا سلف سرویس است .» سپس به قسمت انتهایی رستوران جایی كه غذا به مقدار فراوان چیده شده بود، اشاره كرد و ادامه داد :«به آنجا بروید ، یك سینی بردارید و هر چه می خواهید ، انتخاب كنید، پول آن را بپردازید ، بعد اینجا بنشینید و آن را میل كنید!»
امت فاكس ، كه قدری احساس حمایت می كرد ، دستورات مرد را پی گرفت .اما وقتی غذا را روی میز گذاشت ناگهان به ذهنش رسید كه زندگی هم در حكم سلف سرویس است ! همه نوع رخداد ، فرصت ، موقعیت ، شادی ، سرور و غم در برابر ما قرار دارد... در حالی كه اغلب ما بی حركت به صندلی خود چسبیده ایم و آن چنان محو این هستیم كه دیگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتی شده ایم كه چرا او سهم بیشتری دارد؟ كه هرگز به ذهنمان نمی رسد خیلی ساده از جای خود برخیزیم و ببینیم چه چیزهایی فراهم است ، سپس آنچه می خواهیم ، برگزینیم!
 
وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد به دلیل آن است که شما هم چیز زیادی از او نخواسته اید.
 
        مارسل پیر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب