قلبتان را با این مواد تغذیه کنید
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

قلبتان را با این مواد تغذیه کنید

برای کاهش خطر بیماری های قلبی بهتر است از یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید. شما می توانید با اضافه کردن مواد زیر به رژیم غذایی خود قلب سالم تری داشته باشید:

۱- ماهی

ماهی منبع سرشاری از اسیدهای چرب امگا۳ می باشد که با کاهش خطر ایجاد لخته های خونی و تورم، از قلب شما محافظت می کند.این چربی ها در ضمن میزان کلسترول شما را درحد مناسبی نگه می دارد.

حداقل هفته ای دوبار ماهی آزاد یا سایر ماهی های اقیانوسی مثل تن، ساردین و شاه ماهی مصرف کنید.

۲- روغن زیتون

روغن زیتون با کاستن از میزان کلسترول مضر خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. یادتان نرود برای پخت و پز از روغن زیتون استفاده کنید.

۳- جو دوسر

جو دوسر دارای فیبری قابل حل به نام بتاگلوکان می باشد که باعث کاهش میزان کلسترول می شود و در ضمن مصرف آن سلامتی سیستم گوارشی را به همراه دارد. برای صبحانه از توت فرنگی و گردو استفاده کنید. در ضمن می توانید جو دوسر را در مقداری شیر کم چرب یا شیر سویا ریخته و به همراه چند برش میوه تازه میل کنید.

۴- سیب

سیب دارای ماده ای به نام کوئرستین می باشد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. در ضمن این میوه سرشار از ویتامین و فیبر است. به جای تنقلات یک سیب و مشتی گردو یا بادام مصرف کنید. به علاوه می توانید در سالاد از برش های سیب استفاده نمایید.

۵- بادام

بادام و سایر مغزهای خوراکی دارای روغن های سالم، ویتامین E و سایر موادی هستند که سطح کلسترول را درحد مناسبی نگه می دارند. در ضمن بادام منبع سرشاری از پروتئین و فیبر است. مقداری خلال بادام را با مارچوبه مخلوط کرده و برروی آن آب لیمو بریزید.

۶- غلات کامل

غلات کامل دارای ویتامین و فیبر هستند و مصرف آنها به سلامتی قلب شما کمک می کند. با استفاده از نان غلات، مقداری سینه بوقلمون، چند سیب زمینی، کاهو و خردل می توانید یک ساندویچ خوشمزه و مقوی درست کنید.

۷- سبزی ها

سبزی هایی مانند اسفناج دارای ویتامین E هستند و مصرف آنها باعث تقویت حافظه می شود. شما می توانید گاهی به جای کاهو در سالاد خود از اسفناج استفاده کنید.

۸- سیب زمینی

سیب زمینی منبعی غنی از ویتامین هاست که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.در ساندویچ یا سالاد خود از سیب زمینی استفاده کنید.

۹- سویا

سویا خطر حمله قلبی را کاهش می دهد و می تواند جانشین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز باشد. در ضمن سویا میزان چربی های اشباع شده را کاهش می دهد. توصیه می کنیم حبوبات را با شیر سویا مصرف کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب