مصرف نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان ممنوع!
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

از مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان اجتناب کنيد زيرا اين نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئي که بر کبد مي‌گذارند ناراحتي‌هاي معده و مري ايجاد مي‌کنند.
به گزارش حامیان ولایت،   به نقل از وب دا، يک کارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: در حالت عادي درجه حرارت بدن بين 36 تا 38 درجه است، گرمازدگي به حالتي گفته مي‌شود که دماي بدن به مدت طولاني و به دلايل محيطي و استعداد فردي به بيش از 40 درجه افزايش يابد.
ناهيد برخورداري ادامه داد: کاهش مايعات در بدن سبب گرمازدگي مي‌شود و ما همزمان با از دست دادن مايعات در بدن سديم و املاح را از دست مي دهيم.بنابراين نميتوانيم آب ساده را جايگزين کنيم و يکي از علت هايي که در فصل تابستان افراد تمايل به خوردن مايعات شيرين مانند شربت دارند نيز همين امر است.
وي توصيه کرد: بهتر است در فصل گرم سال افراد با خود آب همراه داشته باشند تا در صورت تشنگي يا مواجهه با گرما از آن استفاده کنند و اگر براي مدت طولاني قرار است در گرما باشند، مقداري نمک يا آب‌ليمو در آب نوشيدني خود بريزند.
برخورداري عنوان داشت: وجود قند در مايعات هم عاملي براي دفع آب بدن است، چرا که هضم قند نياز به آب دارد، بنابراين مصرف نوشيدني‌هاي شيرين مانند نوشابه و شربت در اين موارد توصيه نمي‌شود.
وي تاکيد کرد: خوردن قهوه و چاي در فصل تابستان آب بدن را کم مي‌کند.
اين کارشناس تغذيه توصيه کرد: در فصل تابستان نوشيدني‌هاي گازدار ترجيحاً نبايد استفاده شود چرا که دستگاه گوارش را به هم مي‌ريزند.
وي ادامه داد: افراد بهتر است به منظور جلوگيري از گرمازدگي  ازخاکشير و شربت به ليمو استفاده کنند و استفاده از ميوه و سبزيجات به خصوص هندوانه، طالبي، خربزه و سبزيجات يکي از راههاي تامين آب از دست رفته در فصل تابستان است.
برخورداري همچنين يادآورشد: استفاده از عرقيجاتي که طبع خنک دارند مثل کاسني، بيد و شاطره مي توانند بسيار مفيد باشند.
وي با بيان اين مطلب که نوشيدني‌هاي کافئين‌دار مانند قهوه و چاي ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن مي شود، توصيه کرد: افرادي که عادت به خوردن چاي دارند نهايتا چاي کم رنگ بنوشند.
اين کارشناس تغذيه همچنين با تاکيد براين مطلب که از مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد در تابستان اجتناب کرد، گفت:  اين نوع غذاها علاوه بر اثرات سوئي که بر کبد مي‌گذارند ناراحتي‌هاي معده و مري ايجاد مي‌کنند. همچنين مصرف غذاها و نوشيدني‌هاي بسيار سرد باعث مي‌شود که عمل هضم غذا متوقف شده و فقط هنگامي که طحال و کليه‌ها معده را گرم کنند مجدداً به عمل هضم ادامه مي‌دهد. اگر مصرف نوشيدني‌ها و غذاهاي سرد به صورت عادت درآيد، مي‌تواند کاملاً سيستم هضم را از کار بيندازد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب