برای داشتن موهای سالم چه باید کرد؟
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه اظهار داشت:« داشتن تغذیه مناسب در دراز مدت برای رشد موها مفید است و سلامت آن را تضمین می‌کند. »

وی افزود: « به منظور داشتن موهایی سالم و زیبا، چهار گروه اصلی باید در رژیم غذایی قرار گیرد، موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین ها نیاز دارند تا بتوانند پیاز خوب و سالم داشته باشند، عنصر روی یا زینک در گوشت قرمز،حبوبات و جوانه گندم وجود دارد و باید به عنوان مکمل در رژیم غذایی قرار گیرند. »

این متخصص تغذیه تصریح کرد:« آهن نیز در رشد و سلامت موها نقش به سزایی دارد و در منابع حیوانی و گیاهی به وفور یافت می‌شود، البته آهن موجود در منابع گیاهی به دلیل دیر جذب شدن باید همراه ویتامین C مصرف شوند. »

کیمیاگر با بیان اینکه ویتامین E و سلنیوم و ویتامین‌های گروه B برای رشد موها مورد نیاز است تصریح کرد: «ویتامینE در جوانه‌هاو روغن گیاهی، سلنیوم در در گوشت قرمز،حبوبات و جوانه‌ها و ویتامین‌های گروه B در شلتوک برنج وجود دارند. »

وی افزود: « رژیم‌های کم چربی در دراز مدت یکی از عوامل ریزش مو است که با مصرف از عنصر روی و ویتامین‌های گروه B قابل درمان است، فقر شدید پروتیین نیز باعث ریزش مو می‌شود ولی امروزه این عارضه کمتر بروز می‌کند. »

کیمیاگر خاطر نشان کرد: «در درمان ریزش مو باید عوامل ژنتیک و رژیم غذایی مورد بررسی قرار گیرد و کوتاه کردن به بهبود آن کمک نمی‌کند و این موضوع صحت ندارد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب