گشنیز بهترین هضم کننده غذا
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

گشنیز بهترین هضم کننده غذا

 

102325 گشنیز بهترین هضم کننده غذا

 

گشنیز هضم کننده غذاست

 
 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گشنیز هضم کننده غذا، مقوی معده،‌ ضداسپاسم و ضدنفخ است.

محمد صالحی سورمقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است که در بیشتر نقاط ایران می‌روید و از خانواده‌ جعفری است.

وی گفت: گشنیز گیاهی علفی، یک‌ساله و به رنگ سبز است که ارتفاع آن تا ۸۰ سانتیمتر نیز می‌رسد؛ گشنیز و تخم آن در طب قدیم ایران سرد و خشک معرفی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: از گشنیز در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی استفاده می‌‌شود و نام علمی گیاه (CORIANDRUM SATIVVM) است.

صالحی سورمقی افزود: برگ و میوه گشنیز حاوی رایحه خوشبویی است که مقوی معده،‌ ضداسپاسم، ضدنفخ، ضدمیکروب، ضد قارچ و تقویت کننده قوای جنسی است.

وی اضافه کرد: از دیگر خواص گشنیز می‌توان به هضم کننده غذا، ادرار آور، کاهش دهنده پرفشاری خون، آرام‌بخش و کاهش دهنده قند خون، خواب آور و مسکن اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مصرف گشنیز همراه با غذا از ترش کردن معده جلوگیری می‌کند همچنین تشنگی را برطرف می‌کند.

 

صالحی سورمقی اظهار داشت: یکی از ترکیبات مهم رایحه گشنیز لینالول (LINALOOL ) است که دارای بوی مطبوع بوده و در تهیه عطر و ادکلن از آن استفاده می‌شود

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب