برای خوشبو شدن نفس چه چیزی باید خورد؟
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

جعفري گياهي است دو ساله كه خواص بسيار زيادي دارد از جمله اينكه موجب خوشبو شدن نفس مي شود همچنين بعد از خوردن سير براي برطرف كردن بوي دهان مي‌توانيد از جعفري استفاده كنيد. ایرنا: جعفري گياهي است علفي ، دوساله و معطر كه ارتفاع آن تا 70 سانتيمتر مي رسد ، برگهاي آن به رنگ سبز تيره و داراي بريدگي هاي لوزي يا مثلث شكل با تقسيمات رفعي است.

 گلهاي جعفري كوچك به رنگ مايل به سبز و به صورت چتري است ، ميوه آن كوچك به درازاي 2 ميليمتر و به قطر يك ميليمتر و داراي بويي معطر است.

 *** خواص : جعفري ضد نفخ شكم است و شريان‌ها و رگ‌ها را تميز مي‌كند ، دم كرده ريشه جعفري براي درمان تنگي نفس و درمان سرخك مفيد است.

 براي رفع لك‌ها و جوش‌هاي صورت، دم كرده جعفري را روي پوست صورت بماليد ، براي روشن شدن رنگ پوست، مقداري جعفري را در نيم ليتر آب به مدت 5 دقيقه بجوشانيد و صبح و شب صورت خود را با آن بشوييد. بعد از يك هفته پوست صورت شما روشن مي‌شود.

 دم كرده جعفري ضد تب و براي بواسير و سنگ كليه مفيد است ، خوردن چاي جعفري به هضم غذا كمك مي‌كند.

 عصاره ريشه گياه جعفري در درمان تبخال سودمند است، گروهي از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي ، با بررسي اثر ضد ويروسي عصاره ريشه جعفري مكزيكي بر ضد ويروس تبخال انساني نوع يك و دو دريافتند عصاره ريشه اين گياه از تكثير ويروس تبخال جلوگيري مي كند.

 اين بررسي همچنين نشان مي دهد ، اين گياه ، ويروس تبخال نوع 2 را بهتر از نوع 1 از بين مي برد .
 ويروس تبخال نوع يك ، باعث عفونت لب ها ، دهان و صورت ، و ويروس تبخال نوع دو ، باعث عفونت هاي تناسلي مي شود .

منبع:http://www.janjali.com/index.php?topic=13037.0



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب