عجب صبری خدا دارد
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب: عجب صبری خدا دارد , :: 18:31 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

 عجب صبری خدا دارد !                                                                                         
 
اگر من جای او بودم
 
همان یک لحظه ی اول
 
که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان
 
جهان را با همه زیبایی و زشتی
 
به روی یکدگر , ویرانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
که در همسایه ی صدها گرسنه , چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم
 
نخستین نعره ی مستانه را خاموش آندم
 
بر لب پیمانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
که می دیدم یکی عریان و لرزان , دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین
 
زمین و آسمان را
 
واژگون مستانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
نه طاعت می پذیرفتم
 
نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده
 
پاره پاره در کف زاهد نمایان
 
سبحه ی صد دانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان
 
هزاران لیلی نازآفرین را کو به کو
 
آواره و دیوانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
به گرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان
 
سراپای وجود بی وفا معشوق را , پروانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
به عرش کبریایی با همه صبر خدایی
 
تا که می دیدم عزیز نابجایی , ناز بر یک ناروا گردیده خواری می فروشد
 
گردش این چرخ را
 
وارونه بی صبرانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
اگر من جای او بودم
 
که می دیدم مشوش عارف و عامی , زبرق فتنه ی این علم عالم سوز مردم کش
 
به جز اندیشه عشق و وفا , معدوم هر فکری
 
در این دنیای پر افسانه می کردم .
 
عجب صبری خدا دارد !
 
چرا من جای او باشم
 
همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و تاب 
 
تماشای تمام زشتکاری های این مخلوق را دارد !
 
وگرنه من به جای او چو بودم
 
یک نفس کی عادلانه سازشی
 
با جاهل و فرزانه می کردم
 
عجب صبری خدا دارد !
 
 عجب صبری خدا دارد !


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب