عامل اصلی رفلکس معده چیست؟
 
درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

آمارها نشان داده است که طی دهه گذشته نرخ ابتلا به رفلکس معده ۵۰ درصد افزایش یافته و طبق بررسی‌های جدید چاقی می‌تواند عامل مهمی در بروز افزایش موارد ابتلا به رفلکس معده باشد.

رفلکس اسیدی وضعیتی است که در آن اسید معده به داخل حلق و مری باز می‌گردد و باعث احساس سوزش شدید در این ناحیه از دستگاه گوارش می‌شود. این بیماری با عواملی چون چاقی، رژیم غذایی حاوی چربی زیاد، الکل و سیگار مرتبط است.

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که در نروژ انجام گرفته است تعداد افراد مبتلا به رفلکس معده از ۶/۱۱ درصد در سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ میلادی به ۱/۱۷ درصد در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ افزایش یافته است. این مطالعه آماری روی ۳۰ هزار نفر در نروژ انجام گرفته است.

این آمار هم چنین حاکیست زنان بیش از مردان مستعد رفلکس معده هستند و هم چنین علائم این بیماری اغلب در افراد میانسال شدیدتر است.

علایم رفکلس اسیدی عبارتند از:

- سوزش سر دل که یک احساس سوزش از معده یا پایین قفسه سینه به سمت گردن است.

- درد قفسه سینه

- اشکال در بلع

- خس خس کردن، فرسایش دندانی و آسم از علائم دیگر آن است زیرا شیره‌های معده می‌توانند راهشان را به سمت گلو، دهان و راه‌های هوایی شش‌ها باز کنند.

به گزارش ایسنا، برای بیشتر افراد مبتلا به رفلکس اسیدی، ناراحتی همراه با علایم می‌تواند کیفیت زندگی و فعالیت‌های روزانه شامل کار کردن را تحت تاثیر قرار دهد. رفلکس اسیدی همچنین علت سوزش سردل است و در موارد شدید می تواند بسیار دردسر ساز باشد. هنگامی که التهاب مری وجود دارد، جدار مری تخریب می‌شود و ممکن است زخمی شده و منجر به باریک شدن مری شود و بلع غذا و گاهی اوقات مایع را دردناک و مشکل سازد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب