درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

قطع مصرف هله هوله

دکـتر “لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: “بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)

دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که : “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل ( مثل یوگا و پیاده روی ) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید



ادامه مطلب ...


 طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا ، به این نتیجه رسیده اند که بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوستمیوه ها موجود است.

بنابراین دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست. مثلا میوه کیوی با اینکه پوستی کرکی دارد و خوردن آن چندان خوشایند نیست اما به هر حال باید راهی برای بدست آوردن مواد مغذی آن موجود باشد . پس بهتر است به هر طریق ممکن آنها را مصرف کنید.

بهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و مبارزه با سرطان ها ،خوردن میوه ها با پوست است. در ادامه به ۵ نوع از میوه هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی است اشاره می شود.

سیب:



ادامه مطلب ...


بيماري ام.اس يا اسكلروز چندگانه يك اختلال مادام‌العمر در سيستم ايمني خودكار بدن است كه مي‌تواند منجر به فلج شديد شود.
به گزارش بولتن نیوز از ایسنا ،اختلال سيستم ايمني خودكار وضعيتي است كه در آن بدن آنتي‌باديهايي را توليد مي‌كند كه به بافت‌هاي خودش حمله مي‌كنند.
در بدن افراد مبتلا به اين بيماري آنتي‌باديهايي توليد مي‌شود كه به ماده سفيد مغز و نخاع حمله‌ور مي‌شوند.
در بيماري ام.اس ميلين يا پوشش رشته‌هاي عصبي در مغز و نخاع ملتهب مي‌شود. اين التهاب باعث آسيب ميلين شده و سيگنال‌هاي عصبي نمي‌توانند در طول رشته‌هاي عصبي حركت كنند.

علايم اين بيماري متفاوت است و بستگي به اين دارد كه كدام بخش از اعصاب آسيب ببينند.


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 دی 1391برچسب:معالجه با لیمو:, :: 9:28 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

معالجه با لیمو:                                                                              lime4
برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید:
کمی ابلیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.
به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش های سطحی پوست می توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم ها و خراش های سطحی پوست را بشویید.
در تمام مواردی که اختلال هاضمه به وجود می اید از قبیل دل به هم خوردگی و نقخ شکم،معالجه با لیمو تجویز می شود.در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ ،یک تا دو ساعت خیس کنید،بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.


ادامه مطلب ...


 
 
 
جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او را می‌شناسند.جیمی به چند پرسش آشپزی پاسخ‌های جالبی داده است.
 
 
 
مجله ایده آل:  جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین  سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او  را می‌شناسند.جیمی به چند پرسش آشپزی پاسخ‌های جالبی داده است.

توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان

هیچ وقت شیرینی ها و كیك هایی كه در خانه می‌پزم خوب نمی‌شود، چه نکته‌ای را رعایت نمی‌كنم؟


ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 دی 1391برچسب:نارنگی درمانی, :: 19:31 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

نارنگی درمانی

 
 
 
نارنگی از جمله میوه‌هایی است که تقویت‌کننده قلب و معده بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، استفاده می‌شود.
 
 
 


مجله ایده آل:  نارنگی یکی از پرطرفدارترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان است که در روزهای این دو فصل در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های ایرانی دیده می‌شود. نارنگی از جمله میوه‌هایی است که تقویت‌کننده قلب و معده بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، استفاده می‌شود. درمانگران طب سنتی چین از این میوه برای درمان بیماری‌های متنوعی استفاده می‌کنند.

در زمستان  نارنگی درمانی کنید



ادامه مطلب ...


 آیا شما هم با مشکل بوی بد دهان درگیر هستید؟ آیا همیشه نگرانید که مبادا بوی بد دهانتان دوستان و یا همکارانتان را آزار دهد؟ البته شما تنها نیستید و بیش از نیمی از مردم با این مسئله درگیرند.

بوی بد دهان دلایل مختلف و متعددی دارد مثل پوسیدگی دندان، التهاب لثه، جرم دندان، مصرف دخانیات، مصرف بعضی از داروها و مواد غذایی. به عنوان مثال همه می‌دانیم که مصرف سیر چه غوغایی به پا می‌کند!

البته مشکلی نیست که راه حل مناسبی نداشته باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان مسلماً بهترین راه برای داشتن نفسی خوشبو است. اما در این بین خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند با بوی بد دهان مقابله کند.



ادامه مطلب ...


سرطان دهان یکی از سرطان های شایع است.

148802
بر اساس مطالعات اخیر مصرف سبزیجات برگ دار سبز به میزان قابل توجهی خطر سرطان دهان را به ویژه در میان زنانی که سیگار می کشند، کاهش می دهد.
بر اساس تحقیقات مرکز بهداشت دندان انگلستان، در حدود یک سوم موارد سرطان دهان به رژیم غذایی ناسالم مرتبط است. این مرکز توصیه می کند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهان، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متعادل و حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات ضروریست.


ادامه مطلب ...


اگر بدانید چه چیزهایی برای کاهش وزن مفید تراست و چه غذاهایی چربی ها را می سوزانند بهتر و راحت تر می توانید از شر چربی های اضافی خلاص شوید.

 

شاید باور نکنید اما وقتی سعی دارید چربی های اضافی بدنتان را بسوزانید ، بدترین کار نخوردناست. وقتی خودتان را گرسنه نگه می دارید سرعت سوخت و ساز بدن شما به شدت کاهش می یابد و بدنتان سعی می کند حتی غذاهای کمی که شما مصرف می کنید را ذخیره کند.



ادامه مطلب ...


دکتر رضا ملک زاده با بیان اینکه کبد چرب ۱۰ سال از عمر مفید افراد می کاهد، افزود: این بیماری به سکته های قلبی و مغزی زودرس منجر می شود.

148958
وی افزود: کبد چرب بر اثر چاقی بیش از اندازه به وجود آمده و فشار خون، قند و چربی بالا را در پی دارد.

رییس مرکز پژوهشکده کبد و گوارش در ادامه افزود: در گذشته مشکل اصلی ما، بیماری هپاتیت B بود که با واکسیناسیون فراگیر به خوبی کنترل شد، اما کبد چرب جای این بیماری را گرفته و اکنون حداقل ۳۰ درصد مردم ایران درجاتی از بیماری کبد چرب را دارند.

 

ملک زاده ادامه داد:



ادامه مطلب ...


خوراك گوشت و نخود سبز:

مواد لازم:
گوشت
به اندازه يك عدد تخم‌مرغ
يا گوشت چرخ كرده
يك قاشق غذاخوري پر
پياز
يك عدد متوسط
نخود سبز
يك قاشق غذاخوري پر
سيب‌زميني
يك عدد متوسط
گوجه فرنگي
دو عدد متوسط
كره
يك قاشق مرباخوري پر
طرز تهيه:
گوشت را به قطعات كوچك خرد نموده با كمي كره، پياز و ادويه ملايم تفت داده و با مقداري آب بپزيد. اگر از گوشت چرخ كرده استفاده مي‌كنيد آن را با پياز رنده شده و كمي ا دويه به صورت قلقلي در آوريد و يا فقط در كره تفت بدهيد. نخود سبز و سيب‌زميني را هم جداگانه بپزيد و بعد همه مواد را با گوجه‌فرنگي رنده شده مخلوط نموده بگذاريد چند جوش بزند تا كاملاً جا بيفتد. اضافه كردن كمي آب نارنج يا آب ليموترش تازه و كره، غذا را خوشمزه‌تر مي‌كند.


ادامه مطلب ...


شويد باقلا پلو با گوشت:

مواد لازم:
گوشت تكه‌اي
به اندازه يك تخم‌مرغ
يا گوشت چرخ كرده
يك قاشق غذاخوري پر
برنج
چهار قاشق غذاخوري
باقلا
يك قاشق غذاخوري
پياز
يك عدد متوسط
شويد خرد شده
دو قاشق غذاخوري
كره
يك قاشق غذاخوري

 طرز تهيه:


ادامه مطلب ...


  4ـ‌ سوپ‌ها:
مواد لازم:
گوشت گوسفند يا گوساله يا مرغ (تكه و خرد شده)
يا گوشت چرخ كرده
به اندازه يك تخم‌مرغ متوسط يك قاشق غذاخوري پر
برنج يا آرد برنج
يك قاشق مرباخوري
پياز
يك عدد (كوچك)
جعفري خرد شده
يك قاشق مرباخوري
سيب‌زميني
يك عدد (متوسط)
هويج
يك عدد (متوسط)
گوجه‌فرنگي
يك عدد (متوسط)
كره
يك قاشق مرباخوري
 طرز تهيه:
ابتدا گوشت را با پياز خرد شده كمي تفت بدهيد سپس حدود دو ليوان آن به آن اضافه كنيد و بگذاريد بپزد بعد هويج و سيب‌زميني بسيار خرد شده و برنج را اضافه كنيد.
نيم ساعت بعد گوجه‌فرنگي رنده شده و كره را داخل سوپ بريزيد. پس از آن كه چند جوش زرد و به قوام مطلوب (مثل حليم يا ماست) رسيد از روي اجاق برداريد.
 سوپ كرفس:
طرز تهيه:


ادامه مطلب ...


در مورد شيرخوار 4 تا 6 ماهه
بين 4 تا 6 ماهگي (120 تا 180 روزگي) اگر شيرخوار، عليرغم اقدامات ذكر شده در مرود شيرخوار 2 تا 4 ماه، بعد از 5 تا 7 روز همچنان دچار كمبود وزن بود چون غذاي اصلي كودك زير 6 ماه، شير است مي‌توان با نظر پزشك متخصص از شير دايه يا از شير مصنوعي به عنوان كمك شير استفاده نمود و يا غذاي كمكي را شروع كرد.
استفاده از شير مصنوعي بايد بعد از تغذيه مستقيم از پستان مادر و شير دوشيده شده مادر باشد و با فنجان يا قاشق به شيرخوار داده شود و هرگز از بطري استفاده نكرد.
غذاي كمكي توصيه شده براي اين شيرخواران همان غذاي ماه اول شيرخواراني است كه انحصاراً 6 ماه با شير مادر تغذيه شده‌اند.
بنابراين در سن 4 تا 6 ماگي شروع غذاي كمكي يا استفاده از شير مصنوعي فقط با اثبات دريافت كم شير مادر و عدم افزايش وزن مناسب كودك* است.
 تغذيه تكميلي شيرخواري كه از شيرمادر محروم است و با شير مصنوعي تغذيه مي‌شود، چگونه بايد باشد؟
1) شروع تغذيه تكميلي در اين شيرخواران نيز پايان 6 ماهگي است.
2) به غذاي آنان به هيچ وجه، نمك نبايد اضافه شود.
3) به مرور كه مقدار و دفعات غذا بيشتر مي‌شود حجم شير مصنوعي را بايد محدودتر كرد.
4) شيرخوار بايد آب و مايعات بيشتري دريافت كند.
 شروع غذاي كمكي در كودكاني كه دچار حساسيت غذايي هستند
تظاهرات ناخواسته به علت مصرف مواد غذايي ممكن است به صورت عدم تحمل غذا نظير (كمبود لاكتاز) و يا به صورت حساسيت به غذا باشد. تقريباً 4 تا 6 درصد كودكان (يك نفر از هر 20 تا 25 كودك) دچار حساسيت غذايي هستند كه حدود 90% اين حساسيت‌ها مربوط به مصرف 6 ماده غذايي شامل شير گاو، تخم‌مرغ، بادام زميني، مغزها (مانند گردو، فندق)، سويا و گندم است. ساير مواد غذايي آلرژي زا عبارتند از گوشت خوك، ماهي، صدف، ميگو، مركبات، گوجه‌فرنگي، ذرت، شكلات و افزودني‌‌هاي مواد غذايي.
پختن غذا معمولاً نمي‌‌تواند از واكنش‌‌هاي حساسيتي پيشگيري كند ولي ممكن است شدت حساسيت زايي آن را كاهش دهد.


ادامه مطلب ...


غذاهاي انگشتي:
همان طور كه گفته شد از اواخر 8 ماهگي به بعد كودك قادر است مواد غذايي را با انگشت خود بردارد و به دهان ببرد. اين كار كه تغذيه با انگشت نام دارد سبب تشويق كودك به عمل جويدن و تغذيه توسط خود او مي‌گردد.
تغذيه با انگشت خود كودك از هر دو جنبه، چه تكاملي چه تغذيه‌اي مهم بوده و بايد سعي شود غذاي كودك با غلظت درست و مناسب سن او تهيه و يا روش صحيح به او عرضه شود.
غذاهاي انگشتي مورد استفاده در اين ماه عبارتند از:
تكه‌‌هاي كوچك هويج، سيب‌زميني، كرفس، نخودفرنگي و باقلا سبز، عدس، تكه‌‌هاي گوشت بدون چربي يا كوفته قلقلي كه كاملاً پخته شده و با پشت قاشق له شده باشند. براي نرم كردن همه آن‌ها مي‌توان از كمي كره يا خامه هم استفاده كرد.
تكه‌هايي از ميوه‌‌هاي رسيده و سالم فصل مانند سيب، هلو، طالبي، گرمك، گلابي و موز هم مناسب هستند.
توصيه مي‌شود هنگام خوردن غذاهاي انگشتي، حتماً مادر يا مراقب شيرخوار حضور داشته باشد و خوردن كودك را زير نظر بگيرد.
3ـ ماه‌‌هاي نهم و دهم زندگي


ادامه مطلب ...


نكاتي چند در مورد مصرف مايعات آشامیدنی ها در شيرخواران 6 تا 12 ماهه
1ـ شيرمادر:
بعد از شش ماهگي، شيرمادر همچنان غذاي اصلي شيرخوار از نظر دريافت انرژي، مواد مغذي و مايعات است و بايد بر حسب ميل و تقاضاي شيرخوار و به دفعات زياد ادامه داشته باشد.
2ـ آب:
از پايان شش ماهگي حتي زماني كه كودك به مقدار كافي از شيرخوار تغذيه مي‌كند ممكن است به آب نياز داشته باشد بنابراين بايد هر روز به خصوص در فصل گرما و روزهاي گرم، چند نوبت آب جوشيده خنك شده به او ارائه شود.
توجه:


ادامه مطلب ...


تغذيه تكميلي يعني چه؟
تغذيه تكميلي يعني افزايش تدريجي طيف وسيعي از مواد غذايي علاوه بر شيرمادر به برنامه غذايي شيرخوار به نحوي كه او هم، به تدريج بتواند حدود يك سالگي از همان غذيي كه بقيه افراد خانواده مي‌خورند استفاده نمايد.
از پايان شس ماهگي اكثر شيرخواران علاوه بر شير مادر، نيازمند دريافت مقداري انرژي اضافي و برخي مواد غذايي و ريزمغذي‌ها هستند. به اين دسته از مواد غذايي، غذاي كمكي و به اين نوع تغذيه، تغذيه تكميلي مي‌گويند. گرچه ممكن است شيرمادر به تنهايي براي تغذيه شيرخوار پس از شش ماهگي هم كافي باشد ولي به منظور آموزش صحيح و به موقع تغذيه، توصيه مي‌شود كه تغذيه تكميلي براي همه شيرخواران در پايان شش ماهگي (پايان 180 روزگي) شروع شود. با توجه به توانايي‌‌هاي تغذيه‌اي شيرخوار، غذاي كمکی در شروع بايد بسيار ساده و نرم و از موادي تهيه شود كه هضم آن آسان باشد.
براي مثال مي‌توان تغذيه تكميلي را با مقدار كمي فرني آرد برنج شروع كرد و رفته رفته بر غلظت آن افزود و به تدريج ساير مواد غذايي را هم به آن اضافه نمود تا كودك در ماه‌‌هاي آخر سال اول زندگي كه مهارت‌‌هاي تغذيه‌اي او كامل‌تر مي‌شود، بتواند از غذاهايي كه ساير افراد خانواده مي‌خورند استفاده نمايد.
اكثر كودكان از پايان 10 ماهگي به بعد قادر به استفاده از غذاهاي اصلي خانواده هستند و حتي ممكن است نيازي نباشد كه براي آنان غذاي جداگانه تهيه شود.

براي شروع غذاي كمكي چه سني مناسب است چرا؟


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:کودکان و مسمومیت, :: 17:37 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

*

کودکان زیر ۵ سال، پر خطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند. برخلاف بزرگسالان که مسمومیت ها در خیلی موارد عمدی است در کودکان همیشه مسمومیت ها اتفاقی و بیشتر ناشی از سهل انگاری بزرگسالان است.کودکان خردسال ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند...

کودکان و مسمومیت

 این عمل بخشی از آموزش و درک این گروه سنی از محیط اطرافشان است در واقع کودکان نوپا بیشتر از همه حس ها از حس چشایی استفاده می کنند



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 آذر 1391برچسب: شمر , :: 19:31 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 شمر
مناسب دیدم کمی از فضای ادبی محض فاصله بگیرم و برخی مطالب مفید و علمی نیز بیاورم تا مورد استفاده قرار گیرد. شرح حال نويسان، نام و نسب وي را به اختلاف، شرحبيل بن اوس، شرحبيل بن اعور، عثمان بن نافع، اوس بن اعور(1)، الضبابي(2)، العامري، الحنظلي(3)، السلوني(4)، السكوني(5)، و الكلابي دانسته‏اند. با اين حال، تاريخ‏نگاران، شهرت وي را چنين نوشته‏اند: ابو السابغه، شرحبيل عامري كلابي، ملقب به شمر بن ذي‏الجوشن.(6) شهرتِ لقب او به گونه‏اي است كه كم‏تر تاريخ‏نگاري، نام او را آورده است و براي معرفي او تنها از لقبش استفاده كرده‏اند. اين واژه به دو گونه تلفظ مي‏شود: به كسر شين و سكون ميم بر وزن فِعْل و به فتح شين و كسر ميم بر وزن فَعِل به معني جديت و شتاب در انجام كار.(7)

پدر او كه به دليل سينه‏ي متورم و زره مانندش به «ذي‏الجوشن» ملقب شده بود(8)



ادامه مطلب ...


داریوش بزرگ را میتوان به جرات یکی از نوابغ هوشمند و شایسته برای قدرت و شاهنشاهی آسیا نامید .

در اینجا بر این هستیم تا گوشه ای از کارهای شگفت انگیز این فرزند پاک ایران و شاهنشاه 28 کشور آسیا را بررسی کنیم و همچنین با اندیشه های اهورایی این ابر مرد وطن پرست تاریخ ایران و جهان که بدون تردید وی ادامه دهنده راه کورش بزرگ بوده است آشنایی بیشتری داشته باشیم . وی در سال 522 پیش از میلاد بر اریکه شاهنشاهی آسیا نشست و در سال 486 پیش از میلاد چشم از جهان فرو بست و ایرانی را برای ما به ارث گذاشت که درجهان بی سابقه بود . پس از وی خشیارشا بزرگ بر اریکه شاهنشاهی 28 کشور آسیایی نشست و راه پدر بزرگوار خود را ادامه داد . داریوش پور( پسر) گشتاسب - پور ارشام - پور آریارمن - پور چیش پش بود که نیاکانش در سه نسل به کورش بزرگ بازمی گشت. وی یکی از سرداران نامی ارتش کمبوجیه فرزند کورش بزرگ بود . پس از درگذشت کمبوجیه داریوش بزرگ بر ضد بردیای دروغین که خود را فرزند کورش معرفی کرده بود قیام کرد و سلطنت را از وی بازستاند .



ادامه مطلب ...


مهمترین عوامل تخریب كننده كبد ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کبد از اندام های مهم و حیاتی بدن است که بدون آن ادامه حیات غیرممکن است.

پانکراس یا همان لوزالمعده به همراه کبد، نقش مهمی در هضم و متابولیسم مواد غذایی به عهده دارند. کیسه صفرا نیز اگر چه اندامی مهم است، ولی بدن به خوبی خود را با فقدان آن، تطبیق می دهد. آگاهی از ساختمان و عملکرد این اندام ها برای حفظ سلامت و كارآیی بهتر بدن، بسیار مهم و ارزشمند است.
 



ادامه مطلب ...


آموزش براق کردن لب ها

ar4 300x200 آموزش براق کردن لب ها

براق کننده های لب گیاهی را خودتان درست کنید

 

برای تهیه این براق کننده فقط کافی است که؛ یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک و نیم قاشق چایخوری روغن ویتامین ای مخلوط کرده و بر روی لب هایتان استفاده کنید.

 

براق آرایش کردن یکی از سبک های مد رایج برای جذاب تر شدن است.

براق کردن لب ها به وسیله آرایش در منزل و توسط خودتان کار سختی نیست، کافی است نکات زیر را به کار گیرید:

 

۱ – وازلین و روغن ژلاتین براق مخصوص لب

آماده سازی این براق کننده لب بسیار ساده است. کافی است شما کمی وازلین و روغن ژلاتین مخصوص را، با سایه ای از رنگ رژلب دلخواهتان مخلوط کنید و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای استفاده نیز هر بار مقدار کمی از آن را بر روی لبتان بزنید. به این ترتیب همواره لب هایی براق، نرم و درخشان خواهید داشت.

 

۲ – براق کننده زغال اخته و عسل



ادامه مطلب ...



فقط شب‌کارها بخوانند

147254 فقط شب‌كارها بخوانند

فقط شب‌کارها بخوانند

شب‌کاری در بعضی حرفه‌ها ضروری است؛ مثلا کارکنان بخش درمان، از پزشک گرفته تا پذیرش و… باید گاهی شب‌ها هم سرکار حضور داشته باشند. کارکنان برخی شرکت‌های خودروسازی نیز حداقل هفته‌ای یک شب باید در شیفت شب‌کار کنند، اما این تغییر الگوی خواب بایدها و نبایدهایی دارد و شب‌کارها را در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی قرار می‌دهد.

 
دکتر بهنام اوحدی، روانپزشک در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: شب‌بیداری و روز خوابی الگویی است که پیام‌رسان‌های عصبی مغز را دچار دگرگونی می‌کند و باعث ایجاد حالت اضطراب و افسردگی می‌شود. این حالت، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های جسمی می‌کند، به خصوص که افسردگی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال کند.
 
شب‌کاری سلامت را به خطر می‌اندازد


ادامه مطلب ...


 
 
 
نتایج تحقیقات پژوهشگران مشخص کرده که نیاز ما به مواد غذایی مشخص، و نیز تنوع فعالیت‌های فیزیکی به نوع گروه خونی ما بستگی دارد و تمام این ریزه‌کاری‌ها به صورت رمز در ژن‌های ما ثبت شده است.

مجله سیب سبز:  بگویید گروه خونی‌تان چیست تا بگوییم رژیم مناسب‌ برای شما کدام است! باورتان نمی‌شود؟! فکر می‌کنید قضیه رمالی و فالگیری در میان است؟ خیر، اصلا هم اینطور نیست! نتایج تحقیقات پژوهشگران مشخص کرده که نیاز ما به مواد غذایی مشخص، و نیز تنوع فعالیت‌های فیزیکی به نوع گروه خونی ما بستگی دارد و تمام این ریزه‌کاری‌ها به صورت رمز در ژن‌های ما ثبت شده است. حالا گروه خونی خود را در ادامه مطلب پیدا کنید تا متوجه شوید کدام غذا برای شما مناسب است و چگونه باید متناسب بمانید. شاید به این ترتیب بتوانید علل شکست رژیم‌های قبلی‌تان را پیدا کنید!

هر گروه خونی تغذیه خاص خود را دارد

 
اگر گروه خونی شماO است


ادامه مطلب ...


 
 
 
محل قرارگیری آپاندیس از روی بدن، پایین شكم، سمت راست و از داخل بدن در محل اتصال روده باریك به روده بزرگ است. آپاندیس یك زائده طبیعی در بدن به شمار می‌آید و كارایی آن خیلی شناخته شده نیست.
 
  برترین ها: در زمان پدر و مادرهای ما این بیماری خیلی ترسناك بود اما حالا زیاد از آن نمی‌ترسیم. هرچند وقت یك بار نام آن را از اطرافیان خود می‌شنویم، انگار كه تبدیل به یك بیماری عادی شده است، اما آیا تا به حال نگران ابتلای خود به آپاندیسیت شده‌اید؟ بیشتر اوقات افراد با بی‌توجهی از كنار آن می‌گذرند، زیرا فكر می‌كنند كه این بیماری سراغ آنها نخواهد آمد. اما بهتر است بدانید آشنایی با علائم این بیماری می‌تواند به تشخیص زودهنگام آن و جلوگیری از عوارض خطرناك آن كمك كند، بنابراین بهتر است تا آنجایی كه می‌توانید اطلاعات خود را درمورد آن افزایش دهید.



آپاندیس چیست؟

 



ادامه مطلب ...


 
 
 
چند سالی است که کراتینه کردن موها بازار آرایشگاه‌ها را حسابی گرم کرده است. اگر خانم هستید حتما تا به حال حداقل یک بار آرایشگرتان هنگام کار روی موهایتان به شما پیشنهاد کراتینه کردن را داده است.


مجله ایده آل:  چند سالی است که کراتینه کردن موها بازار آرایشگاه‌ها را حسابی گرم کرده است. اگر خانم هستید حتما تا به حال حداقل یک بار آرایشگرتان هنگام کار روی موهایتان به شما پیشنهاد کراتینه کردن را داده است. تعریف‌های آرایشگر از کراتینه و تاثیراتی مثل ترمیم و نرمی و صافی دوباره موها آنقدر جذاب و دلپذیر است که نمی‌توان به راحتی آن را رد کرد. البته اگر هزینه بالای آن برایتان مشکلی ایجاد نکند! اما آیا واقعا کراتینه موها را مثل روز اول سالم و ابریشمی می‌سازد؟ آیا اخبار مربوط به سرطان‌زایی مواد کراتینه حقیقت دارد؟

کراتینه کردن موها سرطان‌زاست؟


   وقتی کراتین‌ها شل می‌شوند


ادامه مطلب ...


 
 
 
همه ما می دانیم که رژیم عذایی درست و ورزش بهترین راه ها برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند، ولی راه های دیگری هم وجود دارد که روند کاهش وزن را تسهیل و تسریع می کنند. اگر از رژیم های تکراری خسته هستید و دوست دارید راه های جدیدی را امتحان کنید حتما این مطلب را بخوانید.


برترین ها: همه ما می دانیم که رژیم عذایی درست و ورزش بهترین راه ها برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند، ولی راه های دیگری هم وجود دارد که روند کاهش وزن را تسهیل و تسریع می کنند. اگر از رژیم های تکراری خسته هستید و دوست دارید راه های جدیدی را امتحان کنید حتما این مطلب را بخوانید.

7 راه عجیب برای کاهش وزن

1.در مقابل آینه غذا بخورید.


ادامه مطلب ...


 
 
 
تنها با چند ماده آرایشی و چند تکنیک خاص صورت‌تان را جوان کنید و 10 سال جوان‌تر به نظر برسید، البته اشتباه نکنید منظور آرایش زیاد نیست؛ منظور گریمی است که فقط ایرادها و نشانه‌های پیری را از روی صورت پاک می‌کند و اصلا جلب توجه هم نخواهد کرد.
 
 
  برترین ها:  30 سالگی برای خانم‌ها از آن سن‌های مرزی است. تعداد زیادی از خانم‌ها در اوایل دهه سوم زندگی‌شان دچار بحران می‌شوند و احساس می‌کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم‌ها سراغ جراحی‌های زیبایی و درما‌ن‌های جوان‌کننده می‌روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان‌تر از سن‌شان به نظر برسند.

با این تکنیک های آرایشی 10 سال جوان شوید
 


ادامه مطلب ...


نکاتی مفیـد برای افزایـش طـول عمـر باطـری موبایـل


اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.

با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:دیسک کمر و علائم آن, :: 10:1 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

دیسک کمر و علائم آن

کمردرد

بیماری دیسک کمر یکی از بیماری‌های ناتوان کننده‌ای است که متاسفانه امروزه شیوع بالایی پیدا کرده است و بسیاری افراد از ابتلا به آن رنج می‌برند. از طرفی با وجود گسترش وسیع علم پزشکی، روش‌های تشخیص و درمانی جدید و موثری برای آن پیدا نشده است و بی‌توجهی به آن و پیشرفت بیماری می‌تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته است.

پای صحبت دکتر فرزین هاشمیان، متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات می‌نشینیم تا با این بیماری به طور کامل آشنا شویم.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:درمان دیسک کمر, :: 9:57 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

درمان دیسک کمر

کمردرد

 

راه‌های درمان بیرون زدگی و پارگی دیسک کمر کدام است؟

اگر بیمار به موقع مراجعه کند و هنوز بیماری خیلی پیشرفت نکرده باشد، در اکثر این بیماران با دادن داروهای شل‌کننده و ضدالتهاب، مراحل حاد برطرف می‌شود.

مرحله بعدی درمان،



ادامه مطلب ...


راه های غیر دارویی برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون

 

 


 

 

فشار خون بالا به عنوان یک عامل خطر بیماری های قلبی – عروقی مهم است و هر چه فشار خون بالاتر باشد، خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب بیشتر خواهد بود. وراثت، وزن بالا، عدم تحرک و عادت های غذایی نادرست از جمله دلایل عمده بروز فشار خون هستند.

 


 

 

اگر شما به تازگی دچار پُرفشاری خون شده اید، شاید پزشک تان از شما بخواهد قبل از دارودرمانی، شیوه زندگی تان را تغییر دهید، مثلا از برنامه ی غذایی خاصی پیروی کنید.

در این قسمت ما می خواهیم 16 راه غیر دارویی را برای کاهش پُرفشاری خون به شما ارائه کنیم.



ادامه مطلب ...


رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا


چاقی و اضافه وزن مسلماً با فشارخون بالا ارتباط دارد. شیوع فشار خون بالا در افراد جوان و چاق دو برابر و در افراد مسن و چاق 50 درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است. در مردان به ازای هر 10 درصد افزایش وزن، فشار خون 6/6 میلیمترجیوه بالاتر می‌رود.

اكثر افراد مبتلا به پُرفشاری علایمی ‌ندارند، اما این مشكل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود. در مغز این مشكل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند، در نتیجه سكته مغزی  بروز می‌كند. در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی  و در كلیه‌ها نیز سبب نارسایی كلیه  می‌شود. ممكن است علایمی‌‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز كند. 



ادامه مطلب ...


درباره زنی است که ادعا می کند توسط فرا زمینی ها ربوده شده و از آنها باردار شده که آزمایشات روی این زن حرفهای آن را تایید کرد. همینطور جنین موجود فضایی .

خانم جیوانا از ایتالیا کسی است که تصور میشود از تماس با موجدات فرازمینی باردار شده باشد.

این جریان موجب شوک واقعی در اروپا و بخصوص در ایتالیا شده است
این داستان مشابه یک رمان علمی تخیلی می ماند اما با توجه به آثار و شواهد موجود مورد جیوانا تاثیر برانگیز است.
شرح واقعه و جنین بیگانه درون او



ادامه مطلب ...


دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:فرازمینی ها و مصر, :: 10:1 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

فرازمینی ها و مصر

مصر و فرازمینی ها

باز هم مصر ، سرزمینی که اسرار آن برای ما قابل درک و فهم نیست به نظر شما چه کسانی در آن

سرزمین زیستند و به کجا رفتند ؛ چرا آنها مردگان خود را مومیایی می کردند و موقع دفن وسایل آنها

را نیز با خودشان دفن می کردند و معتقد بودند روزی دوباره در زمین به زندگی خود ادامه خواهند داد

کتیبه بالا مربوط به مصر باستان میباشد ، کتیبه ای حیرت آور و عجیب ، همانگونه که در عکس مشاهده

می کنید چند موجود شبیه کودک در آغوش فرعون و ملکه مصر وجود دارد به سر بزرگ و کشیده

و همچنین پاهای بلند این موجودات دقت کنید . براستی آنها چیستند ؟



ادامه مطلب ...


 میـوه هایی برای تضمیـن سلامتـی شـما

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


‌اگر قصد میوه خوردن دارید، بهتر است از بین میوه ها، پرفایده‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید تا جسم و فکر بهتری داشته و پرانرژی‌تر شوید. میوه‌ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و مغذی هستند، با پایین آوردن احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان، به شما کمک می‌کنند احساس بهتر و عمر طولانی‌تری داشته باشید. در این ایمیل قصد داریم بهترین میوه‌ها از نظر محتوی آنتی‌اکسیدان را به شما دوستان پرشین استار معرفی کنیم.


سالم‌ترین میوه‌ها با بالاترین محتوی آنتی‌اکسیدان



ادامه مطلب ...


 
 
 
تبلیغات وسیعی درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه‌ها و اینترنت وجود دارد و شاید با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید.
 
 
  حتما تا امروز با تبلیغات وسیعی که درباره خواص درمانی چای سبز در کاهش وزن در جامعه، رسانه‌ها و اینترنت وجود دارد، روبه‌رو شده‌اید و شاید با انگیزه کاهش وزن و درمان چاقی خود یکی از این محصولات را سفارش داده و با انگیزه لاغر شدن آن را مصرف کرده و نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید. اگر شما نیز با اتکا به تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد و با هدف لاغری سریع و آسان سراغ چای سبز رفته‌اید، باید بدانید سخت در اشتباهید، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا با جزئیات بیشتر خواص چای سبز به منظور درمان چاقی، اضافه وزن و پیشگیری از ابتلا به این عارضه آشنا شوید.



ادامه مطلب ...


 
 
 
تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر دارچین را تجربه کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از طعم و عطر دلنشین آن از خواص درمانی کم‌نظیرش نیز بهره ببرید.

شاید باورش برایتان سخت باشد که با یک دمنوش گیاهی بتوانید هم از سفیدشدن موهایتان پیشگیری کنید و هم اختلالات ناشی از بی‌خوابی را درمان کنید. تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر دارچین را تجربه کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از طعم و عطر دلنشین آن از خواص درمانی کم‌نظیرش نیز بهره ببرید.



مواد لازم:



ادامه مطلب ...


مصرف زرشک براي کبد مفيد است 

 

گياه زرشک براي برطرف کردن بيماري هاي کبدي مفيد است.- تقويت کننده قلب و کبد مي باشد.- زرشک قابض است و مصرف آن براي درمان بواسير خوني مفيد و صفرابر مي باشد.- براي برطرف کردن ناراحتي هاي دهان دم کرده زرشک راغرغره کنيد.از ريشه و پوست ساقه زرشک نيز استفاده هاي زيادي مي شود از جمله خواص آن مي توان به موارد زير اشاره کرد:۱ - صفرابر و مسهل است.



ادامه مطلب ...


دانه «خار مريم» در پيشگيري از افسردگي پيشگيري موثر است
 

 

 
نتايج تحقيقات نشان داد: عصاره آبي «خارمريم» در مدل حيواني در پيشگيري از افسردگي موثر است.

 

 
به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، افسردگي يکي از بيماري هاي شايع رواني است که درمان هاي گوناگون براي آن وجود دارد.

 

خارمريم گياهي است که داراي اثرات فارماکولوژيک مختلف مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان است.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب