درباره وبلاگ


خدا یا آن گونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم،و ان گونه بمیرانم که به وجد نیاید کسی از نبودنم ________ _______ ______ _____ ____ بی انتهــــــــــــــــــــــــــــــــاتــریــــن
بــــی انـتــهــاتــریــن
عــبــرتـــــــــــــــ

بلافاصله بعد از غذا این ۷ کار ممنوع است


 

1- آب ننوشید:

بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیرمعده می‌شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشید.

2- سیگار نکشید:

به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می‌آید. سیگار محیط معده را اسیدی می‌کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.

3- میوه نخورید:

از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذاست. بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می‌شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

4- حمام نکنید:

حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی‌شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می‌کند و بر هضم غذا اثر منفی می‌گذارد.

5- راه نروید:

حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد.

6- نخوابید:

در مورد خوابیدن تأکید می‌شود که حداقل ۲ ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

7- چای ننوشید:

در میهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می‌گذاریم چای می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات باید با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.



درمان گرفتگی عضلات با تغذیه

 


 

در کسانی که فعالیت بدنی شدید دارند، مقدار زیادی کلریدسدیم به روش تعریق از بدن دفع می‌شود و در نتیجه تعادل آب و الکترولیت‌ها در بدن از بین می‌رود. نتیجه این فعل و انفعالات در درجه اول بروز خستگی شدید و سپس گرفتگی عضلات است.

 


 

گرفتگی

گرفتگی عضلات عبارت است از انقباض دردناک غیرارادی عضلات که بیشتر در عضلات پشت ساق پا و به میزان کمتر در عضلات ران رخ می‌دهد.

انقباض عضلات بیشتر در شب و یا هنگام استراحت اتفاق می‌افتد.

مدت گرفتگی عضله معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد و با کشیدن عضله و یا ماساژ آن برطرف می‌شود.

شیوع این بیماری بالا است، اما به نظر می‌رسد که بیشترین میزان شیوع در بین افرادی است که به دلایل متفاوت دچار تحلیل عضلات شده‌اند. گرفتگی عضلات بر حسب علل بروز به چند گروه تقسیم می‌شود.

 

فعالیت‌های بدنی

 

شیوع این بیماری در ورزشکاران خصوصاً ورزشکاران غیرحرفه‌ای به میزان بالایی گزارش شده است. ورزشکاران حرفه‌ای به دلیل آمادگی جسمانی بالاتر، کمتر به گرفتگی عضلات دچار می‌شوند. یکی از دلایل مهم گرفتگی عضلات در ورزشکارانتعریق زیاد است. به هنگام تعریق مقدار زیادی آب و به همراه آن مواد معدنی از بدن دفع می‌شود. همین مشکل در معدنچی‌ها نیز دیده می‌شود.

فعالیت بدنی شدید در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب باعث اتلاف آب و املاح از بدن معدنچی‌ها می‌شود. چنانچه جبران مایعات از دست رفته تنها با آب آشامیدنی بوده و املاح بدن جایگزین نشوند، گرفتگی عضلات تشدید خواهد شد. در کسانی که فعالیت بدنی شدید دارند (نظیر دو موردی که ذکر شد) مقدار زیادی کلریدسدیم به روش تعریق از بدن دفع می‌شود و در نتیجه تعادل آب و الکترولیت‌ها در بدن از بین می‌رود.

یکی از عوارض کمبود منیزیم گرفتگی و انقباض عضلات است. سبزیجات برگ سبز، دانه‌ها و مغزها جزء مهم‌ترین منابع غذایی منیزیم هستند

 

 نتیجه این فعل و انفعالات در درجه اول بروز خستگی شدید و سپس گرفتگی عضلات است. سدیم و پتاسیم نقش بسیار مهمی را در انتقال امواج عصبی از مغز به عضله بر عهده دارند، بنابراین کمبود آن‌ها می‌تواند باعث اختلال در عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن و ماهیچه‌ها شود. به منظور جلوگیری از این مشکل توصیه می‌شود کسانی که فعالیت بدنی شدید دارند (نظیر مواردی که در فوق ذکر گردید) در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنند تا املاح مورد نیاز بدن تأمین شود. همچنین در آب و هوای گرم بهتر است از نوشیدنی‌هایی که مواد معدنی به آن‌ها افزوده شده است (نظیر نوشیدنی‌های ورزشی) به طور مکرر استفاده شود تا علاوه بر تأمین آب، مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز تأمین گردد. وجود آب به میزان کافی برای انجام واکنش‌های شیمیایی در بدن و خصوصاً انتقال سیگنال‌های عصبی ضروری است.

 

 بارداری

 نوع دیگری از گرفتگی عضلات که در حالت استراحت رخ می‌دهد، معمولاً در زنان باردار دیده می‌شود. به نظر می‌رسد کمبود مواد مغذی از علل اصلی این مشکل در زنان باردار باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند زنان بارداری که دچار این مشکل می‌شوند، معمولاً دچار کمبود منیزیم هستند. منیزیم نیز مانند سدیم در واکنش‌های عصبی نقش دارد. یکی از عوارض کمبود منیزیم گرفتگی و انقباض عضلات است. سبزیجات برگ سبز، دانه‌ها و مغزها جزء مهم‌ترین منابع غذایی منیزیم هستند.

گرفتگی عضلات در بیماران مبتلا به سیروز کبدی نیز دیده شده است که علت آن را کمبود روی ذکر کرده‌اند و به نظر می‌رسد مصرف مکمل غذایی روی در رفع گرفتگی عضله در بیماران مبتلا به سیروز کبدی موثر بوده است

 همچنین کمبود آهن و اسید فولیک از علل گرفتگی عضلات در سه ماهه سوم بارداری است. مادران باردار باید نیاز روزانه خود به آهن را با مصرف مقادیر کافی از انواع گوشت و غلات غنی شده و یا در صورت نیاز با مکمل غذایی آهن تأمین نمایند.

 کمبود اسید فولیک و ویتامین B12 نیز می‌تواند از علل گرفتگی عضلات در زنان باردار باشد. اسید فولیک بیشتر در سبزیجاتی نظیر اسفناج و کلم و غذاهای دریایی و نیز در میوه‌ها خصوصاً لیمو وجود دارد. از مهم‌ترین منابع غذایی ویتامین B12 می‌توان به شیر، تخم مرغ، ماهی و پنیر اشاره کرد، بنابراین بهتر است مادران باردار از رژیم غذایی متنوع استفاده کنند تا بتوانند کلیه مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین نمایند.

  افزایش سن

 نوع دیگری از گرفتگی عضلات در حالت استراحت و معمولاً در شب رخ می‌دهد که عمدتاً عضلات ساق پا درگیر می‌شوند. این نوع گرفتگی عضلات بیشتر در افراد مسن و در زنان باردار دیده می‌شود. با افزایش سن، اعصاب و عضلات دچار تحلیل شده و عملکرد اعصاب دچار مشکل می‌شود، بنابراین احتمال اختلال در عملکرد عصب - عضله بالاتر خواهد بود و به همین دلیل گرفتگی عضلات در افراد مسن بیشتر دیده می‌شود.

به علت شیوع فشار خون بالا در افراد مسن، مصرف داروهای دیوروتیک که سبب دفع آب از بدن می‌شوند، در سالمندان زیاد است. همان‌طور که گفته شد کم‌آبی با بروز اختلال در واکنش‌های شیمیایی، می‌تواند سبب گرفتگی عضلات شود. همچنین به علت اختلال در عملکرد کلیه‌ها و عوارض ناشی از آن، افراد مسن معمولاً به میزان کمتری آب دریافت می‌کنند، بنابراین کم آبی می‌تواند یکی از دلایل گرفتگی عضلات در سنین بالا باشد. علاوه بر آن با افزایش سن میزان جذب مواد مغذی از روده‌ها کم می‌شود و بنابراین احتمال کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز وجود دارد. برخی از ویتامین‌های گروه B نظیر ویتامین B12 در واکنش‌های عصبی موثر هستند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مخلوط ویتامین‌های گروه B نقش موثری در کاهش گرفتگی عضلات در افراد مسن دارد.

 برخی داروها

 همچنین گرفتگی عضلات می‌تواند بر اثر مصرف برخی داروها ایجاد شود. همان‌طور که ذکر شد، داروهای دیوروتیک باعث دفع آب از بدن می‌شوند. برای دفع آب از بدن از طریق ادرار مقداری از املاح خصوصاً سدیم از بدن دفع می‌شوند.

در بسیاری از موارد، در درمان فشار خون از داروهای دیوروتیک استفاده می‌شود و بنابراین این مشکل در افراد مسن وجود دارد.

 بعضی از بیماری‌ها

 همچنین گرفتگی عضلات می‌تواند جزء علل ثانویه بیماری باشد. برخی بیماری‌ها نظیر اسهال و استفراغ باعث می‌شوند مقدار زیادی از املاح نظیر سدیم، پتاسیم و منیزیم از بدن دفع شوند. همان‌طور که گفته شد، این املاح در نقل و انتقال امواج عصبی به عضلات نقش کلیدی دارند و کمبود آن‌ها سبب اختلال در عملکرد عصب و عضله می‌شود، بنابراین جبران املاح از نکات مهم درمان گرفتگی عضلات ناشی از این نوع بیماری‌ها است.

در افراد دیابتی نیز همین مشکل وجود دارد. یکی از شاخصه‌های بیماری دیابت، تکرر ادرار و دفع زیاد آب از بدن است. در این حالت نیز مقداری از املاح از بدن دفع می‌شود و چنانچه کمبود آن‌ها جبران نشود، این دسته از بیماران نیز دچار گرفتگی عضلات خواهند شد. همچنین در افراد دیابتی به مرور اعصاب محیطی تحلیل می‌روند. در شرایطی که انتقال پیام عصبی به عضله دچار اختلال شود احتمال گرفتگی عضله وجود دارد.

کم آبی می‌تواند یکی از دلایل گرفتگی عضلات در سنین بالا باشد

 

 گرفتگی عضلات بر اثر اتلاف املاح بدن در بیماران دیالیزی نیز دیده شده است. هنگام دیالیز و تصفیه خون از سموم مقداری از مواد معدنی نیز از بدن دفع می‌شوند و همین امر می‌تواند علت گرفتگی عضلات در افراد دیالیزی باشد. علاوه بر موارد فوق مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مکمل ویتامین C و ویتامین E در درمان گرفتگی عضلات در افراد دیالیزی موثر بوده است. در برخی موارد از ویتامین E برای درمان گرفتگی عضلات با علل ناشناخته نیز استفاده می‌شود.

 

گرفتگی عضلات در بیماران مبتلا به سیروز کبدی نیز دیده شده است که علت آن را کمبود روی ذکر کرده‌اند و به نظر می‌رسد مصرف مکمل غذایی روی در رفع گرفتگی عضله در بیماران مبتلا به سیروز کبدی موثر بوده است.

 

کلام پایانی

به طور کلی کمبود مواد مغذی یکی از علل مهم گرفتگی عضلات می‌باشد. با توجه به موارد فوق جبران کمبود مواد مغذی در درجه اول با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می‌تواند در درمان بسیاری از موارد موثر باشد، اما در صورت لزوم و در شرایط خاص نظیر آن چه در ورزشکاران، معدنچی‌ها و برخی بیماری‌ها دیده می‌شود، می‌توان از مکمل‌های غذایی برای درمان این بیماری استفاده کرد. یکی از راه‌های درمان این مشکل نوشیدن آب به میزان کافی است.

برخی افراد عادت دارند به هنگام تشنگی و به منظور رفع عطش چای و یا قهوه می‌نوشند. کافئین موجود در چای و قهوه مدر است، بنابراین مصرف چای و قهوه نه تنها به تأمین آب مورد نیاز بدن کمک نمی‌کند، بلکه سبب می‌شود مقدار زیادی از آب بدن نیز از طریق ادرار دفع شود، بنابراین باید توجه نمود که هر نوع نوشیدنی نمی‌تواند تأمین‌کننده آب مورد نیاز بدن باشد. در شرایط آب و هوای گرم، مصرف نوشیدنی‌های ورزشی می‌تواند هم به تأمین آب بدن کمک کند و هم مواد معدنی مورد نیاز را تأمین نماید.

منبع:http://www.tebyan.net/



صدای قوی، شفاف، انعطاف پذیر و نافذ ثروت بزرگی است.
در حفظ این سرمایه بزرگ، بیشتر تلاش کنیم.

آیا تا به حال به افزایش توانایی مکانیسم صوتی خود توجه کرده اید؟
از پرورش صدا و تقویت حنجره چقدر می دانید؟
با مفاهیم بهداشت صوتی تا چه اندازه آشنایی دارید؟
آیا ابزار صوتی خود را می شناسید؟
تا چه اندازه برای حفظ و سلامتی ابزار صوتی خویش تلاش نموده اید؟


حنجره مولد اصلی صداست.

صوتی که ایجاد می شود،
هنگام عبور از گلو، حلق و بینی، دهان، زبان، دندان و لبها
 باعث تغییر صدا و ایجاد طنین در آن می شود.

اختلال در هر قسمت از این معبر، موجب تغییر صدا می شود

 


گرفتگی صدا نشانه چیست؟

تارهای صوتی که نوارهای کوچک ماهیچه ای در گلو هستند، با تنفس حرکت می کنند و هنگام حرف زدن دچار لرزش می شوند. وقتی صدا می گیرد که چیزی مانع از انجام درست لرزش آنها شده است.
این چیز معمولا التهاب است (در اثر داد زدن برای تشویق تیم مورد علاقه، حرف زدن زیاد با صدای بلند، فریاد زدن بر سر کودکان یا حتی آواز خواندن با صدای بلند)
کسانی که استفاده (یا سوء استفاده) بیش از حد از صدایشان می کنند، گرهک های کوچکی بر روی تارهای صوتیشان پدیدار می شود که باعث گرفتگی صدا می شوند.

 



ادامه مطلب ...


سونا و حمام بخار خشک که از یک سنت دیرینۀ فنلاندی ریشه می گیرد، شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای صنعتی به دست آورده است. اما واقعاً تمام فواید و مضرات سونا را می شناسید؟


درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایح است دلیلش یک سنت جهانی  و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید.

فواید سونا



ادامه مطلب ...


سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب: سیاتیک, :: 18:33 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ
دردها و اسپاسم‌های عصب سیاتیک از جمله رایج‌ترین دردهای شایع در جوامع امروزی است. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که تجربه یک بار گرفتگی عصب سیاتیک را در زندگی ‌تجربه نکرده باشد.
 


برترین ها: دردها و اسپاسم‌های عصب سیاتیک از جمله رایج‌ترین دردهای شایع در جوامع امروزی است. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که تجربه یک بار گرفتگی عصب سیاتیک را در زندگی ‌تجربه نکرده باشد. این عصب که از ناحیه لگن آغاز شده و تا نوک انگشتان ادامه دارد، اغلب به دلیل افزایش فشار، جابه جایی لگن، تخریب غشای دیسک و حتی ناراحتی‌های عصبی و فشارهای ناشی از استرس دچار اسپاسم، انقباض و درد می‌شود. افرادی که دردهای سیاتیک را تجربه کرده‌اند می‌دانند که این دردها با انقباضاتی در ناحیه پشت ران تا قوزک پا همراه است که فرد مبتلا را در بیشتر موارد از حرکت و انجام فعالیت‌های روزانه ناتوان می‌کند. برای پیشگیری از بروز این عارضه در بدن، تکنیک‌ها و راهکارهایی وجود دارد که اجرای آنها در زندگی می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را به حداقل ممکن برساند. برای آشنایی با این تکنیک‌ها به سراغ محمد عبادیانی، مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران رفتیم تا اطلاعات بیشتری درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به سیاتیک به دست آوریم.



طب سنتی و سیاتیک!


ادامه مطلب ...


 ورزش درمانی پیچ خوردگی مچ پا

یکی ار مهمترین قدم های درمانی بعد از هر پیچ خوردگی مچ پا انجام درست نرمش هایی است که با استفاده از آنها قابلیت انعطاف به مفصل مچ پا باز گشته و قدرت عضلات ساق به حد اولیه برمیگردد. بدون انجام درست این نرمش ها احتمال اینکه پیچ خوردگی مزمن شده و بعدا مچ پا بطور مکرر دچار پیچ خوردگی شود زیاد است.

اگر به هر دلیلی بیمار دچار پیچ خوردگی مزمن و مکرر مچ پا شود هم انجام درست این نرمش ها میتواند کمک زیادی به بهبودی او بکند.

طریق انجام نرمش ها به این طریق است که به محض اینکه توانستید فشار را روی پاشنه خود تحمل کنید نرمش زیر با حوله را انجام دهید و وقتی انجام این نرمش برای شما آسان شد نرمش های ایستاده کشش کف و سولئوس را انجام دهید.

کشش با حوله

334 7

 



ادامه مطلب ...


 

 
 
تغذیه مناسب برای جوش خوردن شکستگی استخوان چیست. با مصرف چه غذا هایی استخوان شکسته شده زودتر جوش میخورد
 

"دکتر مهرداد منصوری"

اگر دچار شکستگی شده اید احتمالا بسیار بی تاب و مشتاق هستید که شکستگی شما زودتر جوش بخورد. از عوامل مهم تاثیر گذار در سرعت جوش خوردن استخوان، نوع تغذیه است. غذایی که میخورید تاثیر مهمی در سرعت جوش خوردن شکستگی شما دارد. بدن شما برای ترمیم شکستگی نیاز به کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین، مواد معدنی و آب دارد.

 

         289

 

به چه اندازه باید کالری مصرف کنیم

 معمولا مردم موقعی که فعالیتی ندارند نگران افزایش وزن خود میشوند. گرچه فعلا به علت شکستگی و کم تحرکی متعاقب آن سطح فعالیت های بدنی شما کم شده است ولی بدن شما انرژی بیشتری مصرف میکند. این انرژی بیشتر صرف ترمیم شکستگی و آسیب های بافتی میشود. هرچه شدت و وسعت آسیب و شکستگی بیشتر باشد بدن شما به انرژی بیشتری برای ترمیم آن نیاز دارد.

 

به چه اندازه باید آب مصرف کنیم



ادامه مطلب ...


 

 

معرفی شهر مشهد (مشهدالرضا(ع))

پایتخت معنوی ایران

مشهد شهر بهشت

مشهد شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ این شهر با ۲٬۴۱۰٬۸۰۰ نفر جمعیت دومین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران پس از تهران است. این شهر به واسطه وجود حرم امام رضا (ع)، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر از داخل و یک میلیون زائر از خارج از کشور است.

1. پیشینه
حوضهٔ رودخانهٔ کشف رود که شهر مشهد در آن قرار دارد، به خاطر شرایط مناسب طبیعی، از پیش از اسلام به عنوان یکی از مناطق مورد توجه برای سکونت در خراسان به حساب می آمد. این منطقه ابتدا مسکن اقوام آریائی بود. در نزدیکی شهر فعلی مشهد شهری بنام توس وحود داشته است. در اسطوره های ایرانی بنای اصلی شهر توس را به جمشید و تجدید بنای آن را به توس، پهلوان و سپهسالار ایرانی نسبت می دهند. از تاریخ این شهر در قبل از اسلام، به جز افسانه ای چند، آگاهی چندانی در دست نیست. ولی با توجه به اسناد موجود، می توان حدس زد که این شهر در اواخر حکومت ساسانیان، یکی از مرزداری های سر راه گرگان و نیشابور به مرو و بلخ، و از ولایت های مشهور در خراسان بزرگ بوده است. توس در زمان خلافت عثمان به طور کامل توسط اعراب فتح شد. در دورهٔ اسلامی این منطقه بخشی از ولایت توس به مرکزیت شهر تابران بود که آبادی های سناباد و نوغان که بخشی از مشهد کنونی هستند را نیز در بر می گرفت. پس از حملهٔ مغولان مردم شهر ویران شدهٔ توس به مشهد مهاجرت کردند و شهر توسعه پیدا کرد. مشهد در زمان حکومت نادرشاه افشار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

1.1. نام مشهد



ادامه مطلب ...


 
 
 
اغلب بزرگسالان و گاهی برخی از کودکان و نوجوانان به دلایل مختلف در طول چندین بار یکی از انواع سردرد را تجربه می‌کنند. سردردهایی که هر یک علائم و نشانه‌های مختلف و منحصربه فردی دارند.
 
 
 


مجله زندگی ایده آل: کمتر کسی را در جهان می‌توان یافت که یکی از انواع سردرد را تا به امروز تجربه نکرده باشد. اغلب بزرگسالان و گاهی برخی از کودکان و نوجوانان به دلایل مختلف در طول چندین بار یکی از انواع سردرد را تجربه می‌کنند. سردردهایی که هر یک علائم و نشانه‌های مختلف و منحصربه فردی دارند. گاهی سردردها به دلیل خستگی زیاد، فشار عصبی، گرسنگی و تشنگی در افراد به وجود می‌آیند. گاهی بیماری‌های داخلی از قبیل ابتلا به بیماری‌های گوارشی، کلیوی یا حتی یبوست مزمن موجب بروز آنها در بیمار می‌شود و گاهی فشارهای عصبی ناشی از کار روزانه یا تنش‌های زندگی سردرد را به بیمار تحمیل می‌کند. خوشبختانه درمانگران طب سوزنی چین روش‌های درمانی موثری برای درمان انواع سردردها، کنترل آنها و تسکین دردهای ناشی از آنها سراغ دارند که علاوه بر بهبود و تسکین درد به بهبود عملکرد بسیاری از درمان‌های درونی و تنظیم انرژی در بدن منجر می‌شود. دکتر فرهاد صبری متخصص طب سوزنی و عضو انجمن درد ایالات متحده دراین باره توضیحات بیشتری را به شما مي‌دهد.



این سردرد را با میگرن اشتباه نگیرید

سردرد کلاستر از دیگر سردردهای شایع میان افراد بزرگسال که به سردردهای عروقی مشهور است. بسیاری از بیماران مبتلا به این سردرد به جهت تشابه ویژگی‌های این سردرد با میگرن به اشتباه آن را میگرن می‌نامند، در حالی که این سردرد تفاوت‌های زیادی با میگرن دارد.  این سردردها که معمولا در ساعات پایانی روز و پیش از خواب سراغ افراد می‌آید گاهی در پی کشیدن یک نخ سیگار نیز در افراد دیده می‌شود. سردرد کلاستر مانند سردردهای ناشی از میگرن به صورت یک‌طرفه در سر دیده می‌شود اما برعکس میگرن که در هر ساعتی از روز نمایان می‌شود این سردرد تنها در ساعات شبانه عود می‌کند و با اشک‌ریزی، گرفتگی بینی و التهاب مجاری تنفسی در یک سوی سر همراه است. خوشبختانه درمانگران طب سوزنی برای درمان و تسکین این نوع سردرد راه‌حل‌هایی دارند و قادرند با کمک سوزن‌های یکبار مصرف بیمار را برای همیشه یا برای مدت‌های طولانی از این بیماری رها کنند.

افراد پرمشغله را بشناسید


ادامه مطلب ...


مجله سیب سبز:

 تاریخ استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها به چند هزار سال پیش برمی گردد؛ اثربخشی بعضي از این داروهای گیاهی را علم ثابت کرده است و بعضي راهنوز نه؛ آویشن از آن گیاهانی است که این روزها دانشمندان درباره اثربخشی آن به یافته های جدیدی رسید ه اند.

آویشن که درختچه ای کوتاه و پرشاخه است و برگ های نازک و مقابل هم دارد، در طب سنتی ایران و اروپا مصرف دارویی بسیاری داشته و تا به حال از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می شد اما در سال گذشته تحقیقات بسیاری روی این گیاه انجام شد که نشان آویشن می تواند در درمان آکنه تاثیر زیادی داشته باشد یعنی می تواند مشکل بیشتر جوانان و نوجوانان را حل کند تا دیگر به واسطه جوش ها و آکنه های نازیبا اذیت نشوند.

دستور تهیه محلول جادویی ضدجوش

علم روز آویشن را تائید کرد



ادامه مطلب ...


به این 6 دلیل پیاز بخورید!

پیاز
پیاز را به صورت خام یا پخته می‌توانید مصرف کنید ولی یادتان باشد که پیاز خام آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد.

پیاز از قدیمی‌ترین سبزی‌هایی است که بشر استفاده می‌کند. از این سبزی نه‌ تنها برای طعم دادن به غذا، بلکه حتی برای بسیاری حکم طلا داشته و آن را در داد و ستدهایشان به کار می‌برده‌اند.



ادامه مطلب ...


تکنیک هایی برای خوش طعم کردن بیشتر گوشت

تکنیک هایی برای خوش طعم کردن بیشتر گوشت
در حرارت کم، گوشت کمتر جمع می‌شود و صورت ظاهری آن زیباتر می‌ماند و نیز پر آب‌تر است. همچنین شیره مواد معدنی آن حفظ شده است.

گوشت ، ماده اصلی پخت انواع غذاهاست، اما چگونگی پخت آن در لطافت و خوشمزگی آن تاثیر بسزایی دارد . این نوشتار فوت و فن های پخت گوشت را آموزش می دهد .

خواباندن گوشت :


ادامه مطلب ...


چای را در چه ظرفی بریزیم تا عطرش از بین نرود؟

چای را در چه ظرفی بریزیم تا عطرش از بین نرود؟
فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور دشمنان اصلی کیفیت و مانایی چای است. ظروف و بسته های چای را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید.

گذاشتن بسته یا ظرف چای در کنار سماور بدترین روش نگهداری آن است. اگر هیچ چاره ای ندارید، چای مورد نیاز برای دو یا سه روزتان را درون ظرفی بریزید و دور آن را با فویل آلومینیومی بپیچید تا با گرما، نور و رطوبت کمتری در تماس باشد و عطر آن نیز خارج نشود.

 
_ بهتر است چای خشک را در ظروف دربسته شیشه ای یا چینی نگهداری کنید به این ترتیب علاوه بر این که عمر مفید چای را حفظ کرده اید، عطر آن هم دیرتر می پرد و خواصش ماندگارتر خواهد بود.

 
_ فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور دشمنان اصلی کیفیت و مانایی چای است. ظروف و بسته های چای را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید.

 
_ بوی مواد خوراکی دیگر به خصوص مواد تند به راحتی به چای خشک سرایت می کند و عطر آن را تغییر می دهد. از قراردادن چای در کنار سبد نگهداری پیاز و سیر خودداری کنید.

 
_ چای هم مثل خیلی مواد خوردنی دیگر تاریخ انقضا دارد. انواع متفاوت آن اگر به درستی نگهداری شود از ۱۸ ماه تا دو سال با توجه به نوع شان خواص خود را حفظ می کنند. به تاریخ مصرف بسته دقت کنید و از انبار کردن بیش از نیاز آن خودداری کنید.


 


براساس نتایج آخرین مطالعات، برای داشتن استخوان هایی محکم مصرف زیاد کلسیم و ویتامین «د» کافی نیست، بلکه باید برخی عادات غذایی بد خود را تغییر دهیم.

پوکی استخوان مانند دیابت یا فشارخون بالا از بیماری هایی است که با متعادل نگاه داشتن رژیم غذایی می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد. اگر سابقه پوکی استخوان در خانواده تان باشد، دقت به عادات غذایی اهمیت ویژه ای می یابد و باید برخی مواد غذایی را که برای بافت استخوانی مضر است، محدود و از عادات غذایی زیر اجتناب کرد.

نوشیدن زیاد قهوه

مصرف روزانه قهوه از جذب بهتر کلسیم جلوگیری می کند. هر چه میزان کافئین وارد شده به بدن بیشتر باشد، کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می شود بنابراین اگر می خواهید تا 90 سالگی زندگی کنید، باید از تعداد فنجان های قهوه که روزانه می نوشید بکاهید.

مصرف نوشابه های گازدار



ادامه مطلب ...


این روزها جوانان برای افزایش حجم بدن از دستورات غذایی ویژه ای مانند مصرف زیاد تخم مرغ و سیب زمینی پیروی می کنند که این مسئله می تواند زمینه ساز بیماری های کبدی و کلیوی باشد.

محمدرضا وفا، متخصص تغذیه در مورد عوارض مصرف بی رویه مواد خوراکی مانند سفیده تخم مرغ در افرادی که ورزش می کنند اظهار داشت: تغذیه علم تعادل است و همه افراد چه معمولی و چه ورزشکارانی که به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای ورزش می کنند تعادل را در مصرف مواد خوراکی باید رعایت کنند و اگر این تعادل از یک حدی فراتر رود می تواند به شدت آسیب زا باشد.

وی با اشاره به اینکه



ادامه مطلب ...


قطع مصرف هله هوله

دکـتر “لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: “بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)

دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که : “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل ( مثل یوگا و پیاده روی ) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید



ادامه مطلب ...


 طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا ، به این نتیجه رسیده اند که بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوستمیوه ها موجود است.

بنابراین دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست. مثلا میوه کیوی با اینکه پوستی کرکی دارد و خوردن آن چندان خوشایند نیست اما به هر حال باید راهی برای بدست آوردن مواد مغذی آن موجود باشد . پس بهتر است به هر طریق ممکن آنها را مصرف کنید.

بهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و مبارزه با سرطان ها ،خوردن میوه ها با پوست است. در ادامه به ۵ نوع از میوه هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی است اشاره می شود.

سیب:



ادامه مطلب ...


بيماري ام.اس يا اسكلروز چندگانه يك اختلال مادام‌العمر در سيستم ايمني خودكار بدن است كه مي‌تواند منجر به فلج شديد شود.
به گزارش بولتن نیوز از ایسنا ،اختلال سيستم ايمني خودكار وضعيتي است كه در آن بدن آنتي‌باديهايي را توليد مي‌كند كه به بافت‌هاي خودش حمله مي‌كنند.
در بدن افراد مبتلا به اين بيماري آنتي‌باديهايي توليد مي‌شود كه به ماده سفيد مغز و نخاع حمله‌ور مي‌شوند.
در بيماري ام.اس ميلين يا پوشش رشته‌هاي عصبي در مغز و نخاع ملتهب مي‌شود. اين التهاب باعث آسيب ميلين شده و سيگنال‌هاي عصبي نمي‌توانند در طول رشته‌هاي عصبي حركت كنند.

علايم اين بيماري متفاوت است و بستگي به اين دارد كه كدام بخش از اعصاب آسيب ببينند.


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 دی 1391برچسب:معالجه با لیمو:, :: 9:28 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 

معالجه با لیمو:                                                                              lime4
برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید:
کمی ابلیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.
به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش های سطحی پوست می توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم ها و خراش های سطحی پوست را بشویید.
در تمام مواردی که اختلال هاضمه به وجود می اید از قبیل دل به هم خوردگی و نقخ شکم،معالجه با لیمو تجویز می شود.در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ ،یک تا دو ساعت خیس کنید،بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.


ادامه مطلب ...


 
 
 
جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او را می‌شناسند.جیمی به چند پرسش آشپزی پاسخ‌های جالبی داده است.
 
 
 
مجله ایده آل:  جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین  سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او  را می‌شناسند.جیمی به چند پرسش آشپزی پاسخ‌های جالبی داده است.

توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان

هیچ وقت شیرینی ها و كیك هایی كه در خانه می‌پزم خوب نمی‌شود، چه نکته‌ای را رعایت نمی‌كنم؟


ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 دی 1391برچسب:نارنگی درمانی, :: 19:31 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

نارنگی درمانی

 
 
 
نارنگی از جمله میوه‌هایی است که تقویت‌کننده قلب و معده بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، استفاده می‌شود.
 
 
 


مجله ایده آل:  نارنگی یکی از پرطرفدارترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان است که در روزهای این دو فصل در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های ایرانی دیده می‌شود. نارنگی از جمله میوه‌هایی است که تقویت‌کننده قلب و معده بوده و به عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، استفاده می‌شود. درمانگران طب سنتی چین از این میوه برای درمان بیماری‌های متنوعی استفاده می‌کنند.

در زمستان  نارنگی درمانی کنید



ادامه مطلب ...


 آیا شما هم با مشکل بوی بد دهان درگیر هستید؟ آیا همیشه نگرانید که مبادا بوی بد دهانتان دوستان و یا همکارانتان را آزار دهد؟ البته شما تنها نیستید و بیش از نیمی از مردم با این مسئله درگیرند.

بوی بد دهان دلایل مختلف و متعددی دارد مثل پوسیدگی دندان، التهاب لثه، جرم دندان، مصرف دخانیات، مصرف بعضی از داروها و مواد غذایی. به عنوان مثال همه می‌دانیم که مصرف سیر چه غوغایی به پا می‌کند!

البته مشکلی نیست که راه حل مناسبی نداشته باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان مسلماً بهترین راه برای داشتن نفسی خوشبو است. اما در این بین خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند با بوی بد دهان مقابله کند.



ادامه مطلب ...


سرطان دهان یکی از سرطان های شایع است.

148802
بر اساس مطالعات اخیر مصرف سبزیجات برگ دار سبز به میزان قابل توجهی خطر سرطان دهان را به ویژه در میان زنانی که سیگار می کشند، کاهش می دهد.
بر اساس تحقیقات مرکز بهداشت دندان انگلستان، در حدود یک سوم موارد سرطان دهان به رژیم غذایی ناسالم مرتبط است. این مرکز توصیه می کند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهان، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متعادل و حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات ضروریست.


ادامه مطلب ...


اگر بدانید چه چیزهایی برای کاهش وزن مفید تراست و چه غذاهایی چربی ها را می سوزانند بهتر و راحت تر می توانید از شر چربی های اضافی خلاص شوید.

 

شاید باور نکنید اما وقتی سعی دارید چربی های اضافی بدنتان را بسوزانید ، بدترین کار نخوردناست. وقتی خودتان را گرسنه نگه می دارید سرعت سوخت و ساز بدن شما به شدت کاهش می یابد و بدنتان سعی می کند حتی غذاهای کمی که شما مصرف می کنید را ذخیره کند.



ادامه مطلب ...


دکتر رضا ملک زاده با بیان اینکه کبد چرب ۱۰ سال از عمر مفید افراد می کاهد، افزود: این بیماری به سکته های قلبی و مغزی زودرس منجر می شود.

148958
وی افزود: کبد چرب بر اثر چاقی بیش از اندازه به وجود آمده و فشار خون، قند و چربی بالا را در پی دارد.

رییس مرکز پژوهشکده کبد و گوارش در ادامه افزود: در گذشته مشکل اصلی ما، بیماری هپاتیت B بود که با واکسیناسیون فراگیر به خوبی کنترل شد، اما کبد چرب جای این بیماری را گرفته و اکنون حداقل ۳۰ درصد مردم ایران درجاتی از بیماری کبد چرب را دارند.

 

ملک زاده ادامه داد:



ادامه مطلب ...


خوراك گوشت و نخود سبز:

مواد لازم:
گوشت
به اندازه يك عدد تخم‌مرغ
يا گوشت چرخ كرده
يك قاشق غذاخوري پر
پياز
يك عدد متوسط
نخود سبز
يك قاشق غذاخوري پر
سيب‌زميني
يك عدد متوسط
گوجه فرنگي
دو عدد متوسط
كره
يك قاشق مرباخوري پر
طرز تهيه:
گوشت را به قطعات كوچك خرد نموده با كمي كره، پياز و ادويه ملايم تفت داده و با مقداري آب بپزيد. اگر از گوشت چرخ كرده استفاده مي‌كنيد آن را با پياز رنده شده و كمي ا دويه به صورت قلقلي در آوريد و يا فقط در كره تفت بدهيد. نخود سبز و سيب‌زميني را هم جداگانه بپزيد و بعد همه مواد را با گوجه‌فرنگي رنده شده مخلوط نموده بگذاريد چند جوش بزند تا كاملاً جا بيفتد. اضافه كردن كمي آب نارنج يا آب ليموترش تازه و كره، غذا را خوشمزه‌تر مي‌كند.


ادامه مطلب ...


شويد باقلا پلو با گوشت:

مواد لازم:
گوشت تكه‌اي
به اندازه يك تخم‌مرغ
يا گوشت چرخ كرده
يك قاشق غذاخوري پر
برنج
چهار قاشق غذاخوري
باقلا
يك قاشق غذاخوري
پياز
يك عدد متوسط
شويد خرد شده
دو قاشق غذاخوري
كره
يك قاشق غذاخوري

 طرز تهيه:


ادامه مطلب ...


  4ـ‌ سوپ‌ها:
مواد لازم:
گوشت گوسفند يا گوساله يا مرغ (تكه و خرد شده)
يا گوشت چرخ كرده
به اندازه يك تخم‌مرغ متوسط يك قاشق غذاخوري پر
برنج يا آرد برنج
يك قاشق مرباخوري
پياز
يك عدد (كوچك)
جعفري خرد شده
يك قاشق مرباخوري
سيب‌زميني
يك عدد (متوسط)
هويج
يك عدد (متوسط)
گوجه‌فرنگي
يك عدد (متوسط)
كره
يك قاشق مرباخوري
 طرز تهيه:
ابتدا گوشت را با پياز خرد شده كمي تفت بدهيد سپس حدود دو ليوان آن به آن اضافه كنيد و بگذاريد بپزد بعد هويج و سيب‌زميني بسيار خرد شده و برنج را اضافه كنيد.
نيم ساعت بعد گوجه‌فرنگي رنده شده و كره را داخل سوپ بريزيد. پس از آن كه چند جوش زرد و به قوام مطلوب (مثل حليم يا ماست) رسيد از روي اجاق برداريد.
 سوپ كرفس:
طرز تهيه:


ادامه مطلب ...


در مورد شيرخوار 4 تا 6 ماهه
بين 4 تا 6 ماهگي (120 تا 180 روزگي) اگر شيرخوار، عليرغم اقدامات ذكر شده در مرود شيرخوار 2 تا 4 ماه، بعد از 5 تا 7 روز همچنان دچار كمبود وزن بود چون غذاي اصلي كودك زير 6 ماه، شير است مي‌توان با نظر پزشك متخصص از شير دايه يا از شير مصنوعي به عنوان كمك شير استفاده نمود و يا غذاي كمكي را شروع كرد.
استفاده از شير مصنوعي بايد بعد از تغذيه مستقيم از پستان مادر و شير دوشيده شده مادر باشد و با فنجان يا قاشق به شيرخوار داده شود و هرگز از بطري استفاده نكرد.
غذاي كمكي توصيه شده براي اين شيرخواران همان غذاي ماه اول شيرخواراني است كه انحصاراً 6 ماه با شير مادر تغذيه شده‌اند.
بنابراين در سن 4 تا 6 ماگي شروع غذاي كمكي يا استفاده از شير مصنوعي فقط با اثبات دريافت كم شير مادر و عدم افزايش وزن مناسب كودك* است.
 تغذيه تكميلي شيرخواري كه از شيرمادر محروم است و با شير مصنوعي تغذيه مي‌شود، چگونه بايد باشد؟
1) شروع تغذيه تكميلي در اين شيرخواران نيز پايان 6 ماهگي است.
2) به غذاي آنان به هيچ وجه، نمك نبايد اضافه شود.
3) به مرور كه مقدار و دفعات غذا بيشتر مي‌شود حجم شير مصنوعي را بايد محدودتر كرد.
4) شيرخوار بايد آب و مايعات بيشتري دريافت كند.
 شروع غذاي كمكي در كودكاني كه دچار حساسيت غذايي هستند
تظاهرات ناخواسته به علت مصرف مواد غذايي ممكن است به صورت عدم تحمل غذا نظير (كمبود لاكتاز) و يا به صورت حساسيت به غذا باشد. تقريباً 4 تا 6 درصد كودكان (يك نفر از هر 20 تا 25 كودك) دچار حساسيت غذايي هستند كه حدود 90% اين حساسيت‌ها مربوط به مصرف 6 ماده غذايي شامل شير گاو، تخم‌مرغ، بادام زميني، مغزها (مانند گردو، فندق)، سويا و گندم است. ساير مواد غذايي آلرژي زا عبارتند از گوشت خوك، ماهي، صدف، ميگو، مركبات، گوجه‌فرنگي، ذرت، شكلات و افزودني‌‌هاي مواد غذايي.
پختن غذا معمولاً نمي‌‌تواند از واكنش‌‌هاي حساسيتي پيشگيري كند ولي ممكن است شدت حساسيت زايي آن را كاهش دهد.


ادامه مطلب ...


غذاهاي انگشتي:
همان طور كه گفته شد از اواخر 8 ماهگي به بعد كودك قادر است مواد غذايي را با انگشت خود بردارد و به دهان ببرد. اين كار كه تغذيه با انگشت نام دارد سبب تشويق كودك به عمل جويدن و تغذيه توسط خود او مي‌گردد.
تغذيه با انگشت خود كودك از هر دو جنبه، چه تكاملي چه تغذيه‌اي مهم بوده و بايد سعي شود غذاي كودك با غلظت درست و مناسب سن او تهيه و يا روش صحيح به او عرضه شود.
غذاهاي انگشتي مورد استفاده در اين ماه عبارتند از:
تكه‌‌هاي كوچك هويج، سيب‌زميني، كرفس، نخودفرنگي و باقلا سبز، عدس، تكه‌‌هاي گوشت بدون چربي يا كوفته قلقلي كه كاملاً پخته شده و با پشت قاشق له شده باشند. براي نرم كردن همه آن‌ها مي‌توان از كمي كره يا خامه هم استفاده كرد.
تكه‌هايي از ميوه‌‌هاي رسيده و سالم فصل مانند سيب، هلو، طالبي، گرمك، گلابي و موز هم مناسب هستند.
توصيه مي‌شود هنگام خوردن غذاهاي انگشتي، حتماً مادر يا مراقب شيرخوار حضور داشته باشد و خوردن كودك را زير نظر بگيرد.
3ـ ماه‌‌هاي نهم و دهم زندگي


ادامه مطلب ...


نكاتي چند در مورد مصرف مايعات آشامیدنی ها در شيرخواران 6 تا 12 ماهه
1ـ شيرمادر:
بعد از شش ماهگي، شيرمادر همچنان غذاي اصلي شيرخوار از نظر دريافت انرژي، مواد مغذي و مايعات است و بايد بر حسب ميل و تقاضاي شيرخوار و به دفعات زياد ادامه داشته باشد.
2ـ آب:
از پايان شش ماهگي حتي زماني كه كودك به مقدار كافي از شيرخوار تغذيه مي‌كند ممكن است به آب نياز داشته باشد بنابراين بايد هر روز به خصوص در فصل گرما و روزهاي گرم، چند نوبت آب جوشيده خنك شده به او ارائه شود.
توجه:


ادامه مطلب ...


تغذيه تكميلي يعني چه؟
تغذيه تكميلي يعني افزايش تدريجي طيف وسيعي از مواد غذايي علاوه بر شيرمادر به برنامه غذايي شيرخوار به نحوي كه او هم، به تدريج بتواند حدود يك سالگي از همان غذيي كه بقيه افراد خانواده مي‌خورند استفاده نمايد.
از پايان شس ماهگي اكثر شيرخواران علاوه بر شير مادر، نيازمند دريافت مقداري انرژي اضافي و برخي مواد غذايي و ريزمغذي‌ها هستند. به اين دسته از مواد غذايي، غذاي كمكي و به اين نوع تغذيه، تغذيه تكميلي مي‌گويند. گرچه ممكن است شيرمادر به تنهايي براي تغذيه شيرخوار پس از شش ماهگي هم كافي باشد ولي به منظور آموزش صحيح و به موقع تغذيه، توصيه مي‌شود كه تغذيه تكميلي براي همه شيرخواران در پايان شش ماهگي (پايان 180 روزگي) شروع شود. با توجه به توانايي‌‌هاي تغذيه‌اي شيرخوار، غذاي كمکی در شروع بايد بسيار ساده و نرم و از موادي تهيه شود كه هضم آن آسان باشد.
براي مثال مي‌توان تغذيه تكميلي را با مقدار كمي فرني آرد برنج شروع كرد و رفته رفته بر غلظت آن افزود و به تدريج ساير مواد غذايي را هم به آن اضافه نمود تا كودك در ماه‌‌هاي آخر سال اول زندگي كه مهارت‌‌هاي تغذيه‌اي او كامل‌تر مي‌شود، بتواند از غذاهايي كه ساير افراد خانواده مي‌خورند استفاده نمايد.
اكثر كودكان از پايان 10 ماهگي به بعد قادر به استفاده از غذاهاي اصلي خانواده هستند و حتي ممكن است نيازي نباشد كه براي آنان غذاي جداگانه تهيه شود.

براي شروع غذاي كمكي چه سني مناسب است چرا؟


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:کودکان و مسمومیت, :: 17:37 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

*

کودکان زیر ۵ سال، پر خطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند. برخلاف بزرگسالان که مسمومیت ها در خیلی موارد عمدی است در کودکان همیشه مسمومیت ها اتفاقی و بیشتر ناشی از سهل انگاری بزرگسالان است.کودکان خردسال ممکن است هر چیزی را به دهان ببرند...

کودکان و مسمومیت

 این عمل بخشی از آموزش و درک این گروه سنی از محیط اطرافشان است در واقع کودکان نوپا بیشتر از همه حس ها از حس چشایی استفاده می کنند



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 آذر 1391برچسب: شمر , :: 19:31 ::  نويسنده : حــسیـــنــــــ

 شمر
مناسب دیدم کمی از فضای ادبی محض فاصله بگیرم و برخی مطالب مفید و علمی نیز بیاورم تا مورد استفاده قرار گیرد. شرح حال نويسان، نام و نسب وي را به اختلاف، شرحبيل بن اوس، شرحبيل بن اعور، عثمان بن نافع، اوس بن اعور(1)، الضبابي(2)، العامري، الحنظلي(3)، السلوني(4)، السكوني(5)، و الكلابي دانسته‏اند. با اين حال، تاريخ‏نگاران، شهرت وي را چنين نوشته‏اند: ابو السابغه، شرحبيل عامري كلابي، ملقب به شمر بن ذي‏الجوشن.(6) شهرتِ لقب او به گونه‏اي است كه كم‏تر تاريخ‏نگاري، نام او را آورده است و براي معرفي او تنها از لقبش استفاده كرده‏اند. اين واژه به دو گونه تلفظ مي‏شود: به كسر شين و سكون ميم بر وزن فِعْل و به فتح شين و كسر ميم بر وزن فَعِل به معني جديت و شتاب در انجام كار.(7)

پدر او كه به دليل سينه‏ي متورم و زره مانندش به «ذي‏الجوشن» ملقب شده بود(8)



ادامه مطلب ...


داریوش بزرگ را میتوان به جرات یکی از نوابغ هوشمند و شایسته برای قدرت و شاهنشاهی آسیا نامید .

در اینجا بر این هستیم تا گوشه ای از کارهای شگفت انگیز این فرزند پاک ایران و شاهنشاه 28 کشور آسیا را بررسی کنیم و همچنین با اندیشه های اهورایی این ابر مرد وطن پرست تاریخ ایران و جهان که بدون تردید وی ادامه دهنده راه کورش بزرگ بوده است آشنایی بیشتری داشته باشیم . وی در سال 522 پیش از میلاد بر اریکه شاهنشاهی آسیا نشست و در سال 486 پیش از میلاد چشم از جهان فرو بست و ایرانی را برای ما به ارث گذاشت که درجهان بی سابقه بود . پس از وی خشیارشا بزرگ بر اریکه شاهنشاهی 28 کشور آسیایی نشست و راه پدر بزرگوار خود را ادامه داد . داریوش پور( پسر) گشتاسب - پور ارشام - پور آریارمن - پور چیش پش بود که نیاکانش در سه نسل به کورش بزرگ بازمی گشت. وی یکی از سرداران نامی ارتش کمبوجیه فرزند کورش بزرگ بود . پس از درگذشت کمبوجیه داریوش بزرگ بر ضد بردیای دروغین که خود را فرزند کورش معرفی کرده بود قیام کرد و سلطنت را از وی بازستاند .



ادامه مطلب ...


مهمترین عوامل تخریب كننده كبد ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کبد از اندام های مهم و حیاتی بدن است که بدون آن ادامه حیات غیرممکن است.

پانکراس یا همان لوزالمعده به همراه کبد، نقش مهمی در هضم و متابولیسم مواد غذایی به عهده دارند. کیسه صفرا نیز اگر چه اندامی مهم است، ولی بدن به خوبی خود را با فقدان آن، تطبیق می دهد. آگاهی از ساختمان و عملکرد این اندام ها برای حفظ سلامت و كارآیی بهتر بدن، بسیار مهم و ارزشمند است.
 



ادامه مطلب ...


آموزش براق کردن لب ها

ar4 300x200 آموزش براق کردن لب ها

براق کننده های لب گیاهی را خودتان درست کنید

 

برای تهیه این براق کننده فقط کافی است که؛ یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک و نیم قاشق چایخوری روغن ویتامین ای مخلوط کرده و بر روی لب هایتان استفاده کنید.

 

براق آرایش کردن یکی از سبک های مد رایج برای جذاب تر شدن است.

براق کردن لب ها به وسیله آرایش در منزل و توسط خودتان کار سختی نیست، کافی است نکات زیر را به کار گیرید:

 

۱ – وازلین و روغن ژلاتین براق مخصوص لب

آماده سازی این براق کننده لب بسیار ساده است. کافی است شما کمی وازلین و روغن ژلاتین مخصوص را، با سایه ای از رنگ رژلب دلخواهتان مخلوط کنید و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای استفاده نیز هر بار مقدار کمی از آن را بر روی لبتان بزنید. به این ترتیب همواره لب هایی براق، نرم و درخشان خواهید داشت.

 

۲ – براق کننده زغال اخته و عسل



ادامه مطلب ...



فقط شب‌کارها بخوانند

147254 فقط شب‌كارها بخوانند

فقط شب‌کارها بخوانند

شب‌کاری در بعضی حرفه‌ها ضروری است؛ مثلا کارکنان بخش درمان، از پزشک گرفته تا پذیرش و… باید گاهی شب‌ها هم سرکار حضور داشته باشند. کارکنان برخی شرکت‌های خودروسازی نیز حداقل هفته‌ای یک شب باید در شیفت شب‌کار کنند، اما این تغییر الگوی خواب بایدها و نبایدهایی دارد و شب‌کارها را در معرض ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی قرار می‌دهد.

 
دکتر بهنام اوحدی، روانپزشک در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: شب‌بیداری و روز خوابی الگویی است که پیام‌رسان‌های عصبی مغز را دچار دگرگونی می‌کند و باعث ایجاد حالت اضطراب و افسردگی می‌شود. این حالت، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های جسمی می‌کند، به خصوص که افسردگی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال کند.
 
شب‌کاری سلامت را به خطر می‌اندازد


ادامه مطلب ...


 
 
 
نتایج تحقیقات پژوهشگران مشخص کرده که نیاز ما به مواد غذایی مشخص، و نیز تنوع فعالیت‌های فیزیکی به نوع گروه خونی ما بستگی دارد و تمام این ریزه‌کاری‌ها به صورت رمز در ژن‌های ما ثبت شده است.

مجله سیب سبز:  بگویید گروه خونی‌تان چیست تا بگوییم رژیم مناسب‌ برای شما کدام است! باورتان نمی‌شود؟! فکر می‌کنید قضیه رمالی و فالگیری در میان است؟ خیر، اصلا هم اینطور نیست! نتایج تحقیقات پژوهشگران مشخص کرده که نیاز ما به مواد غذایی مشخص، و نیز تنوع فعالیت‌های فیزیکی به نوع گروه خونی ما بستگی دارد و تمام این ریزه‌کاری‌ها به صورت رمز در ژن‌های ما ثبت شده است. حالا گروه خونی خود را در ادامه مطلب پیدا کنید تا متوجه شوید کدام غذا برای شما مناسب است و چگونه باید متناسب بمانید. شاید به این ترتیب بتوانید علل شکست رژیم‌های قبلی‌تان را پیدا کنید!

هر گروه خونی تغذیه خاص خود را دارد

 
اگر گروه خونی شماO است


ادامه مطلب ...


 
 
 
محل قرارگیری آپاندیس از روی بدن، پایین شكم، سمت راست و از داخل بدن در محل اتصال روده باریك به روده بزرگ است. آپاندیس یك زائده طبیعی در بدن به شمار می‌آید و كارایی آن خیلی شناخته شده نیست.
 
  برترین ها: در زمان پدر و مادرهای ما این بیماری خیلی ترسناك بود اما حالا زیاد از آن نمی‌ترسیم. هرچند وقت یك بار نام آن را از اطرافیان خود می‌شنویم، انگار كه تبدیل به یك بیماری عادی شده است، اما آیا تا به حال نگران ابتلای خود به آپاندیسیت شده‌اید؟ بیشتر اوقات افراد با بی‌توجهی از كنار آن می‌گذرند، زیرا فكر می‌كنند كه این بیماری سراغ آنها نخواهد آمد. اما بهتر است بدانید آشنایی با علائم این بیماری می‌تواند به تشخیص زودهنگام آن و جلوگیری از عوارض خطرناك آن كمك كند، بنابراین بهتر است تا آنجایی كه می‌توانید اطلاعات خود را درمورد آن افزایش دهید.



آپاندیس چیست؟

 



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب